Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Jana Nečasová spouští byznys s módou, zákazníky si prověřuje

  12:27aktualizováno  12:27
Bývalá šéfka Úřadu vlády Jana Nečasová, dříve Nagyová, rozjíždí obchod s módou. Na pražském Smíchově otevřela tajemný butik, do kterého se ale jen tak někdo nedostane. Zákazníky si totiž dobře prověřuje.

Bývalý premiér Petr Nečas s manželkou Janou se na ruské ambasádě v Praze zúčastnili slavnostní recepce k výročí ukončení 2. světové války (9.5.2016) | foto:  Dan Materna, MAFRA

Pestrou výlohu obchodu, která láká kolemjdoucí k nákupu, tady nečekejte. Nenápadný vchod do domu na pražském Smíchově nikterak nenapovídá, že se za ním skrývá nový módní butik Jany Nečasové (dříve Nagyové). Jak zjistila MF DNES, živnost si někdejší šéfka sekretariátu premiéra Petra Nečase a jeho nynější manželka založila koncem března a obchod právě rozjíždí.

Zároveň ji čeká několik soudů a olomoučtí žalobci už sepisují obžalobu také v kauze korupce exposlanců a krácení daně. Nečasovou totiž detektivové obvinili, že nezaplatila darovací daň z drahých kabelek, šperků či oblečení, které dostávala od vlivných lidí.

Fotogalerie

Teď se pustila do obchodování s obdobným sortimentem. Specializuje se na prodej nadčasového oblečení a nechybí ani Nečasové oblíbené kabelky. Jen jsou výrazně levnější, než na které byla někdejší šéfka Nečasova kabinetu zvyklá. Přesto nejde o běžný obchod, kde by si mohl nakoupit každý, ačkoliv ceny nejsou nijak vysoké. Jen tak někdo se do salonu Nečasové nedostane. Butik působí jako podnik pro pečlivě vybrané klienty. Jen bez luxusního a drahého zboží, které se takovým způsobem obvykle prodává.

Nečasová vsadila na „tajemný“ koncept. Možná kvůli tomu, že už jednou se jí podnikání nevydařilo – to když se po pádu Nečasovy vlády chtěla stát osobní koučkou. Nechtěná publicita, kterou to přitáhlo, ji přiměla přehodnotit zaměření (více zde).

Nabízí se otázka, jestli založením obchodu nesleduje Nečasová taktiku pro nadcházející soud. O něčem podobném se totiž mezi lidmi, kteří Nečasovou znají, před časem mluvilo. „Pokud již paní Nečasová v té věci nevypovídala, teoreticky by mohla tvrdit, že si opatřovala zboží pro nový obchod, ale i to by musela doložit. Asi by taková taktika u soudu neměla význam, protože by musela tvrdit, že měla úmysl už jako šéfka kabinetu premiéra založit si obchod, ale to je na hraně logiky. Navíc pokud někdo říká, že jí danou věc daroval, tak i v případě, že by ji zpeněžila, musela by daň zaplatit,“ míní advokát Jaroslav Ortman. Nečasová se k tomu nevyjádřila.

Těšíme se na viděnou...

MF DNES se rozhodla obchod navštívit. Reklama, kterou butik má, k tomu ostatně vybízí. „Víme, že ke kvalitní módě patří pěkné prostředí, klid a přátelská atmosféra. To, co nosíme, je odrazem nás samých... Navštivte nás a vyberte si svůj nový módní kousek. Rády vás přivítáme,“ uvádí se na reklamě, která je podpořená fotografiemi s modelkami v perfektně padnoucím oblečení.

Realita na pražském Smíchově, kam potenciální klientky lákají internetové stránky módního salonu, je ale jiná, než se avizuje. Není tu žádná vyzdobená výloha, chybí alespoň malinká upoutávka na fasádě. Že tu zřejmě nějaký obchod je, dává tušit jen poštovní schránka a zvonek. Na ten se nedá dozvonit. Zamčené dveře nikdo neotevírá.

MF DNES se proto rozhodla zjistit, jak vlastně obchod se zákazníky jedná. Pod smyšleným jménem redaktorka zaslala do salonu objednávku na kabelku Red za 2 100 korun. „Děkujeme za rezervaci. Prosím, domluvte si konkrétní čas vyzvednutí. Těšíme se na viděnou :),“ odpověděla Nikola Nagyová, dcera Jany Nečasové, která s ní obchod provozuje.

Následně se však jednání o termínu návštěvy zadrhlo. „Zítra už bohužel máme od 11 do 16 hod. objednané klientky. Mohu vám nabídnout čas od 9 do 10.30 hod. nebo pak od 16 do 20 hod. Vyhovuje vám nějaká výše uvedená možnost?“ dotazovala se v druhém e-mailu Nagyová.

Nakonec však kvůli údajné obsazenosti salonu další klientkou jiný nabízený termín zrušila. Jak se pak MF DNES na místě přesvědčila, v uvedeném čase do domu se salonem žádný člověk nevešel.

„Mohu vás požádat o tel. kontakt na vás? Zavolala bych vám a domluvíme se napřímo,“ uvedla obchodnice Nikola Nagyová v předposledním e-mailu.

Po zaslání čísla, které mohl z minulosti znát Petr Nečas, konverzaci nekompromisně ukončila: „Vaše rezervace na kabelku Red byla zrušena. Děkujeme za váš zájem, ale s redakcemi MAFRY zásadně nekomunikujeme. S pozdravem, Nikola.“

Loni veřejností hýbaly odposlechy Nečasové zveřejněné u soudu:

Autoři:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.