Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Soud vrací kauzu zneužití rozvědky, zrušil verdikt nad Janou Nečasovou

  16:41aktualizováno  16:41
Pražský městský soud ve středu na neveřejném zasedání zrušil osvobozující verdikt nad Janou Nečasovou v kauze zneužití Vojenského zpravodajství. Mluvčí Městského soudu v Praze Markéta Puci potvrdila, že se věc vrací k novému projednání k soudu prvního stupně.

Jana Nečasová před začátkem jednání Obvodního soudu pro Prahu 1. (20. listopadu 2014) | foto:  Michal Šula, MAFRA

Vyplývá to z justiční databáze Infosoud, informaci potvrdila i mluvčí soudu Markéta Puci s tím, že písemná podoba usnesení ještě nebyla zpracována a doručena účastníkům. Na rozhodnutí ve čtvrtek upozornila ČT24.

Nečasovou (dříve Nagyovou), dva někdejší šéfy Vojenského zpravodajství Ondreje Páleníka a Milana Kovandu a zpravodajce Jana Pohůnka tak čeká druhé kolo veřejného hlavního líčení u Obvodního soudu pro Prahu 1. Za zneužití pravomoci jim hrozí až pětileté vězení.

„Pořád věřím v to, že bylo-li ve prospěch klienta rozhodnuto dvakrát, bude i potřetí. Samozřejmě existuje i jiná varianta - pokud pražský městský soud v usnesení, které zatím nemám k dispozici, určitým způsobem právně zavázal soud nižšího stupně,“ řekl Kovandův advokát Jiří Matzner.

GLOSA: Kauza Nečasových: selhání všech

Podle obžaloby nechala Nečasová na podzim 2012 nezákonně sledovat Vojenským zpravodajstvím manželku tehdejšího premiéra Radku Nečasovou, aby na ni sehnala kompromitující materiály. Kauza vedla k pádu vlády, Nečas se později rozvedl a vzal si Nagyovou.

Obvodní soud v kauze poprvé rozhodoval v roce 2014, kdy Nečasové uložil trestním příkazem roční podmíněný trest, Pohůnkovo stíhání zastavil a případ Kovandy a Páleníka předal ministerstvu obrany, aby ho řešilo jako kázeňské provinění.

Pražský městský soud však už tehdy soudkyni Heleně Králové případ zpravodajců vrátil. Nagyová i státní zástupce navíc podali odpor, takže se muselo konat hlavní líčení.

Loni v květnu Králová dospěla k závěru, že se žádný trestný čin nestal. Z odůvodnění jejího verdiktu vyplývá, že důležitá byla mimo jiné svědecká výpověď Nečase, který u soudu hovořil kvůli utajovaným informacím za zavřenými dveřmi. Soudkyně uvedla, že Nečas potvrdil své tehdejší obavy o rodinu - na zpravodajce se prý obrátil, aby prověřili situaci, přičemž Nagyová jim pouze zprostředkovávala komunikaci.

Zprošťující rozsudek vyvolal diskuse. Státní zástupce se proti němu odvolal s tím, že se Králová nevypořádala s řadou důkazů.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Marek Dalík, bývalý poradce premiéra Topolánka, u vrchního soudu v Praze. Ten...
KOMENTÁŘ: Co asi Dalík nechtěl říct

Lobbista se přiznal nejen k tomu, že chtěl odměnu za transportéry Pandur. Popsal (asi nechtěně), jak neeticky fungovalo zákulisí politiky za éry Mirka...  celý článek

Lídr hnutí STAN do voleb, poslanec Jan Farský
STAN vede do voleb Farský, s novým logem připomínajícím Windows

Po „rozvodu“ s lidovci hnutí STAN změnilo logo, místo barevné květiny to budou čtyři barevné kostičky, které připomínají Windows a logo společnosti Microsoft,...  celý článek

Předseda Strany zelených Matěj Stropnický a bývalá státní zástupkyně a lídr...
Stropnický chce odkupovat byty od seniorů a dávat je mladým rodinám

Kolotoč s byty, který by řešil i nízké penze seniorů, by rád roztočil šéf Zelených Matěj Stropnický. Do voleb jdou Zelení s programem odkupování nemovitostí od...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.