Internetová reklama bude blíž televizi

Když chtěl nedávno americký chemický gigant Procter & Gamble, aby se jeho internetová reklama objevovala v samostatném okně mimo mateřskou stránku, setkal se s odporem agentury. Časy se ovšem mění a zdá se, že malým reklamním proužkům pomalu odzvonilo. Místo nich se bude už brzy v počítačích objevovat celoplošná, všudypřítomná, agresivní, dynamická a mnohdy i hlučná reklama. Internetová reklama se totiž podle odborníků začne co nejdřív přibližovat televizní podobě. Zbývá jen vyladit některé technické parametry, aby se stránky nenatahovaly příliš dlouho.

Pravděpodobnost, že uživatel klikne na reklamu

Bannery                   0,5%
Větší proužky              2%
Cílená reklama            3%
Animace                      7%
Samostatné okno s animací a zvukem      10%

Zdroj: iWin. com

Heslo dne: více inzerce
"Hodně lidí od internetu chodilo kolem reklamy po špičkách. Inzerce byla příliš malá a nevtíravá," prohlásil k dosavadní praxi Scott Kurnit, hlavní internetový šéf vydavatelství Primedia, které koupilo webový portál About.com, jehož byl kdysi Kurnit spoluzakladatelem. About. com předělává stránky tak, aby reklama dostala víc plochy a hodlá zapojit i několikasekundové videošoty.

Jezdící auta, bečící ovce i urna
Koncern General Motors zase zkouší jinou alternativu - překrývání na jedné stránce. Na podnikové reklamě umístěné na portálu iWon.com přejíždí monitor nový model Chevy Tahoe. Po kliknutí se vůz zastaví a objeví se nabídka informací. Pokud uživatel neklikne, vůz za několik sekund z obrazovky zmizí.

Na některých hudebních stránkách se zase nejprve rozlehne bečivý zvuk ovce, která přeskakuje znak restaurací rychlého občerstvení Taco Bell. Jako podklad stránek CBS MarketWatch s burzovními kotacemi slouží logo pivovarnického Budweiseru. Některé články stránky News.com, která je součástí Cnet Networks', obklopuje reklama na nový telefon NexTel s interaktivními ukázkami výrobku.

Portál iWon.com zase nechává na stránce věnované filmu vystřelit z láhve šampaňského zátku, která odskáče až k obrázku urny, do které hlučně narazí. Ti, kdo klepnou na reklamu, jsou přemístěni k prodeji videokazet s filmem Meet the Parents, kde oba předměty hrají svou roli.

Problémy budou s pamětí a zvukem
Pro návrháře webových stránek tedy znovu vyvstává otázka, jakou reklamu zvolit. Potíže budou určitě se zvukem už kvůli tomu, že řada lidí je na internetu v pracovní době. A náhlé prásknutí v místnosti plné kolegů rychle upozorní na zakázané surfování. Druhý problém spočívá v datovém objemu reklamy. Čím větší, barvitější a pohyblivější, tím více paměti spotřebuje.

,

Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel.

Video