Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Inspekce opakovala srážku se svatebčany

  15:15aktualizováno  15:15
K železničnímu přejezdu v Hlubočepích se po měsíci opět sjely desítky policistů. Strážci zákona asistovali pracovníkům drážní inspekce, kteří se snažili zrekonstruovat říjnovou srážku vlaku se svatební kolonou. Poprvé si tak mohli ověřit výpověď strojvůdce, který v rychlosti najel do jednoho z aut.

Řidiči u přejezdu krátce po desáté hodině jenom nechápavě kroutili hlavami. Na semaforu se rozblikala červená světla, "spadly" závory, krátce nato se opět zvedly.

V okamžiku, kdy by na ně mohli vjet, prosvištěla po kolejích před jejich očima lokomotiva s nákladním vagonem.

"Až nyní se podařilo prokázat, že nákladní vlak projel na návěstidle znamení "stůj" a že se do doby, než se dostal k přejezdu, stihly závory zase zvednout," řekl na místě mluvčí drážní inspekce Jan Kučera.

Co se vlastně začátkem října v Hlubočepích stalo? Auto ze svatební kolony vjelo před polednem na železniční přejezd ve Slivenecké ulici. Přestože závory byly vytaženy a varovné světlo neblikalo, předposlední vůz z kolony smetl nákladní vlak.

V troskách vozu tehdy zůstali čtyři zranění, sedmdesátiletou ženu museli z hromady plechu vyprostit hasiči, později svým zraněním podlehla. Střetu s lokomotivou se jen těsně vyhnul poslední vůz, v němž jela nevěsta. - více o nehodě zde

Strojvůdce po nehodě přiznal, že před přejezdem ignoroval návěstidlo, které mu přikazovalo zastavit. Rekonstrukce zároveň vyloučila možnost, že nehodu způsobila technická závada signalizačního zařízení.

Na přejezdu není přehled
Nejen odborníci mohou namítnout, že vlak má přednost, i když řidiče nevarují světla na semaforu. Na přejezd totiž vždy upozorňuje ještě červenobílý kříž a řidič auta je povinen se přesvědčit, jestli na trať může vjet.

"Teorie zní hezky, ale kam se tady má člověk rozhlédnout," přiznává Kučera.

Když přijíždějí vozy od Barrandova, jako v den havárie i svatební kolona, musí řidič kvůli zídkám vjet téměř do kolejiště, aby do stran vůbec viděl. "Signalizační zařízení je tady nutnost. Skrz zeď není vidět vůbec nic," potvrdil u trati vrchní inspektor drážní inspekce Jaroslav Tetila.

Ve Slivenecké ulici se před polednem konaly ještě další kontrolní jízdy, to už ale i se zajištěním závor.

"Snad je to poslední rekonstrukce před vydáním konečného rozhodnutí. Do případu ale ještě může vstoupit soud," dodal k možnostem vývoje vyšetřování vrchní inspektor drážní inspekce Martin Kocúr. Strojvůdce zatím nebyl obviněn.

V Hlubočepích v Praze 5 se srazil vlak s autem. Ve felicii se zranily tři ženy a muž, kteří jeli na svatbu (3. října 2003).

V Hlubočepích v Praze 5 se srazil vlak s autem. Ve felicii se zranily tři ženy a muž, kteří jeli na svatbu (3. října 2003).

V Hlubočepích v Praze 5 se srazil vlak s autem. Ve felicii se zranily tři ženy a muž, kteří jeli na svatbu (3. října 2003).

V Hlubočepích v Praze 5 se srazil vlak s autem. Ve felicii se zranily tři ženy a muž, kteří jeli na svatbu (3. října 2003).

V Hlubočepích v Praze 5 se srazil vlak s autem. Ve felicii se zranily tři ženy a muž, kteří jeli na svatbu (3. října 2003).

Záchranáři ošetřují zraněné po dopravní nehodě při které se srazil vlak s osobním autem. Ve felicii se zranily tři ženy a muž, kteří jeli na svatbu. (3. října 2003)

Po srážce vlaku a Felicie byly zranění ošetřeni a převezeni do nemocnice. Ve Felicii byly zraněny tři ženy a jeden muž, kteří jeli v koloně aut na svatbu. (3. října 2003)

Stav osobního automobilu po srážce s vlakem. Nákladní vlak vlekl vůz asi sto metrů. Podle svědků se na chráněném přejezdu nestáhly závory ani nesvítilo výstražné světlo. (3. října 2003)

Pracovníci drážní inspekce za asistence policie zkoušejí zrekonstruovat, jak mohla proběhnout nehoda na přejezdu v Hlubočepích, kdy vlak najel do kolony svatebčanů. (11. listopadu 2003)

Pracovníci drážní inspekce za asistence policie zkoušejí zrekonstruovat, jak mohla proběhnout nehoda na přejezdu v Hlubočepích, kdy vlak najel do kolony svatebčanů. (11. listopadu 2003)

Pracovník drážní inspekce zkouší zrekonstruovat, jak mohla proběhnout nehoda na přejezdu v Hlubočepích, kdy vlak najel do kolony svatebčanů. (11. listopadu 2003)

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Programátoři Ivan Buchta a Martin Pezlar. Řecký soud začal po letech znovu...
Čeští programátoři unikli řeckému vězení, chtějí se však soudit dál

V Řecku hrozilo dvěma Čechům dvacet let za špionáž, vybojovali podmínku. Teď chtějí čistý trestní rejstřík. Fotili prý jen to, co ostatní turisté na ostrově.  celý článek

Vězně ve výkonu trestu ve věznici Oráčov na Rakovnicku v těchto dnech...
Vězni dostanou přidáno. Pár stovek jim nepomůže, mají statisícové dluhy

Pracující vězni mají od dubna příštího roku dostat přidáno. Stát věří, že díky tomu ubude těch, které hned po propuštění semelou staré dluhy a vrátí se proto...  celý článek

Ilustrační snímek
Mládež zneužívala léky na kašel k vyvolání halucinací. Nově jsou na předpis

Dva léky na kašel s obsahem dextromethorfanu jsou nově jen na předpis. Tablety Stopex a pastilky Vicks Meddex s medem byly podle Státního ústavu pro kontrolu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.