Dodal, že skvrna byla pod mostem v místě kotviště pouze lokalizována a je těžké určit, zda z plavidla opravdu pochází.
Vyšetřováním se i nadále zabývá Česká inspekce životního prostředí. "Skvrnu se podařilo rychle zlikvidovat a nijak neohrozila život ryb ve Vltavě," řekla tisková mluvčí Eva Rolečková.
Tyto drobné havárie mívají podle Nekolného na svědomí nejčastěji nehody v silničním provozu nebo úniky nebezpečných látek z kanalizace. "Mohla se stát nehoda někde proti proudu a tyto látky se dostaly do kanálu nebo někdo na smíchovském nábřeží manipuloval s naftou a prostě se to dostalo do vody," popsal Nekolný další možnosti znečištění. Dodal, že například počátkem zimy vyteklo v úseku od Podolí k Barrandovskému mostu větší množství nafty z poškozené nádrže nákladní tatry.
V září loňského roku došlo k vážnějšímu úniku v Libčicích nad Vltavou. "Hladinu Vltavy jsme plánovaně snížili, a následkem toho došlo v kanalizaci k utržení nahromaděných kontaminovaných úsazů ze šroubáren," komentoval na podzim situaci Nekolný.
Závažné havárie se podle něj stávají jen minimálně. Počet těch drobnějších vyčíslil řádově na několik desítek případů ročně. "Navíc jenom pár z nich opravdu pochází z provozu lodní dopravy, kdy se ropné látky dostanou do řeky třeba při čerpání pohonných hmot," dodal Nekolný. Za větší znečištění zaviněné lodní dopravou považuje potopení parníku Kamýk před několika lety.