"Podle našich dosavadních informací se jednalo o mimořádné události ve smyslu zákona o drahách, a to kategorie ohrožení," sdělil iDNES.cz mluvčí inspekce Zdeněk Neusar. Dopravní podnik podle něj inspektory neinformoval, trať nezabezpečil a celou věc neprošetřil.
Inspekce zahájí s podnikem správní řízení příští týden.
František Kořínek, který je pověřen vedením DPO, už dříve řekl, že obě situace vedení firmy nepovažovalo za mimořádné události. "V současné době vyjádření inspekce nemůžeme komentovat. Nemáme žádné informace," řekl s tím, že je potřeba vyčkat na konec vyšetřování.
"Je to pouze spekulace, ale mohli jsme bezpečnostní doporučení vydat podstatně dříve. Stejně tak mohl být na trati už dříve nainstalován modernější systém zabezpečení. Ne až po nedávné nehodě," řekl Neusar. Dodal ale, že vyšetření předchozích událostí na jednokolejce stále není uzavřeno. "Pokud se to prokáže, zahájíme správní řízení," uvedl.
Nehoda z 11. dubna, kdy se čelně srazily dvě soupravy, skončila tragicky. Tři lidé tehdy zemřeli a 42 lidí bylo zraněno. - více o havárii čtěte zde
Policie ze zavinění nehody obvinila čtyřiadvacetiletého Petra Hrocha. Řidič při čtvrtečním výslechu připustil, že udělal chybu. Policie prošetřuje i postup vedení dopravního podniku. - čtěte o tom, co přiznal řidič tramvaje
Dopravce již přijal několik opatření, která by měla další tragédii zabránit. Technici na trati instalovali na čtyřech místech oranžová záblesková světla, která mají řidiče upozornit na to, že vjíždí na rizikový jednokolejný úsek. Navíc si bude muset vždy vyžádat souhlas dispečera.
Nově u tratí také visí tabule s nápisem Odhláška, která má povinnost volat dispečerovi ještě zvýraznit. Dopravní podnik navíc na trati snížil povolenou rychlost o 20 kilometrů. Tramvaje nyní mohou jezdit maximálně 40 kilometrů v hodině.