"Opět se přelepuje, ačkoli to byla tolik zmedializováno, že by člověk čekal, že v dohledné době, minimálně měsíc, dají pokoj. Kupodivu se tam současně objevilo i přelepování gramáže," uvedla Laudová.
S obchodem sice ještě nebylo zahájeno správní řízení, avšak podle Laudové určitě dostane statisícovou pokutu. Závady se podle ředitelky vyskytují ve všech řetězcích, nejen v Aholdu, kam patří prodejny Albert.
Podle ČT byly závažné nedostatky také v Delvitě v pražské Sokolovské ulici a v Carrefouru Nový Smíchov. Minulý týden tam potravinářská inspekce našla zkažené maso - zapáchající kuřata a zapáchající kuřecí řízky, uvedlo zpravodajství ČT.
Inspekce zahájí nejméně deset dalších správních řízení, která mohou skončit pokutami. Laudová se domnívá, že selhává management jednotlivých provozoven. "Kdyby to bylo systémové selhání řetězce, tak by to bylo všude. A tak to není," říká.
Brněnský inspektorát zjistil, že k podobným problémům dochází v celé republice. "Vyhodnotili jsme to jako systémovou chybu, a proto jsme dali jednorázovou pokutu Aholdu jeden milion korun," sdělil ředitel České obchodní inspekce Jiří Pěkný.
"Podle nás jde o systémovou chybu Aholdu," doplnil. Systémové selhání je podle Pěkného například v tom, že řetězec vyhlásí slevové akce, vylepí je na regálech, ale včas neupraví ceny v počítačovém systému pokladen.
"Spotřebitel koupí zboží za částku třeba 30 korun, ale přijde na kasu a zaplatí 60 korun. Toto jsou chyby, které se stále opakují," řekl Pěkný.
Ministerstva průmyslu a zemědělství už daly najevo, že chtějí zvýšit výši sankcí za závažné nedostatky v prodejnách. Laudová ale uvedla, že výše pokuty sice může sloužit jako určité odstrašení, ale motivaci pokutami nepovažuje za nejlepší.