"Devětatřicet lidí bylo zraněno a dle místní komunity se dalších třiatřicet lidí pohřešuje," řekl mluvčí národního centra pro krizové situace Sutopo Purwo Nugroho s tím, že čísla se ještě mohou lišit, protože úřady nevědí, kolik vozidel bylo v osudný moment na mostě, a viditelnost ve vodě je praktiky nulová.
Dle šéfa místních záchranářů Sunarbowa Sandiho jsou pravděpodobně některé oběti uvázlé v autobusech a automobilech, které se zřítily do kalných vod řeky Mahakam. Ta je v těchto místech až čtyřicet metrů hluboká, upozornil server telegraph.co.uk.
Jedno z lan prasklo
Příčina neštěstí je zatím nejasná, nicméně světové agentury uvádějí, že dělníci prováděli na mostě opravy a jedno z ocelových podpůrných lan při tom prasklo. Téměř deset let starý most leží v provincii Východní Kalimantan a spojuje města Tenggarong a Samarinda.
Zhruba sedm set metrů dlouhou stavbu si Indonésané postavili podle slavného mostu Golden Gate v San Francisku, připomněl server s tím, že do mostu za krátkou dobu jeho existence už několikrát narazily lodě a poškodily jeho konstrukci. "Loni málem spadl pilíř, protože do něj narazilo plavidlo přepravující uhlí," řekl ministr práce Djoko Kirmanta.
Indonésie, která si v době finanční krize užívá ekonomického růstu, chce investovat do roku 2014 na 140 miliard dolarů do infrastruktury. Ta je totiž v zemi žalostná, přinejmenším podle zahraničních investorů.
Nicméně o tom svědčí několik podobných incidentů v posledních letech. Jen letos se staly dva - minulý měsíc spadl most v provincii Jižní Sumatra poté, co na něj vjelo příliš těžké auto, a v září se pak ve stejné provincii zřítil během rekonstrukce další most. Zemřeli tehdy dva dělníci.