"Rozšiřujeme pátrání severním a východním směrem. Na místech, kde jsme hledali doteď, jsme totiž neobjevili vůbec nic," řekl šéf letecké základny ve městě Makassar Eddy Suyanto.
Pozemní a vzdušné síly zatím pátraly hlavně na západě Sulawesi, odkud letoun v pondělí vyslal dva nouzové signály. Jak se postupně ukázalo, signály vzešly ze zařízení, které se aktivuje při nárazu. Sami piloti údajně žádné tísňové volání nevyslali a ani nehlásili technické problémy.
Pořád není jasné, zda se sedmnáct let starý Boeing 737-400 nízkorozpočtové společnosti Adam Air zřítil na pevninu, nebo do moře.
Najít ho by přitom nebylo jednoduché ani v případě, že by prokazatelně spadl na zem. Západ Sulawesi se totiž vyznačuje členitým a těžko přístupným terénem plným propastí a divoké vegetace.
"V oblasti s tak nízkou hustotou populace a v tak nehostinném terénu, jako je místní džungle, může letadlo ležet dlouhou dobu, aniž bude nalezeno," řekl šéf střediska civilního letectví v Londýně Laurence Benn.
Plocha, na níž se může vrak nacházet, je přitom téměř tak velká jako Česká republika. Po stroji samozřejmě pátrá i námořnictvo.
Bezpečné souřadnice
Boeing zmizel z radarů v pondělí při cestě z Jávy na Sulawesi. Podle oficiálních údajů bylo na palubě 102 lidí, z toho šest členů posádky a jedenáct dětí. Až na tři Američany byli všichni cestující z Indonésie.
Při posledním rozhovoru s letovým dispečerem v Makassaru, největším městě ostrova Sulawesi, prý pilot hlásil, že kvůli bočnímu větru potřebuje bezpečné souřadnice. Radar pak letadlo ještě chvíli sledoval.
V úterý indonéské úřady hlásily, že vraky letounu našly. Devadesát lidí prý zahynulo, dvanáct přežilo. Jenže už po několika hodinách armáda informaci popřela a příbuzným cestujících, které zpráva na chvíli naplnila nadějemi, se omluvila. Tisk ji za to o den později prudce kritizoval. - více zde
Podle informací německé agentury DPA se do pátrání po letadle zapojili i jasnovidci. Ve snaze o rychlejší nalezení trosek se prý na ně obrátily indonéské úřady.