Na místě neštěstí zahynulo 36 lidí a dalších 137 bylo zraněno. Z nich šest později zemřelo v nemocnici.
Nehoda se stala asi 70 kilometrů jižně od Ludhijány, kde rychlík narazil do nákladního vlaku, který krátce předtím vykolejil.
Banerdžíová se domnívá, že šlo o sabotáž
Ministryně Banerdžíová není spokojena s protiřečícími si verzemi o příčinách srážky. Podle ní bude nutno, aby je vyšetřil soud.
Banerdžíová už v sobotu řekla, že má podezření na sabotáž, ale vysoký činitel indických železnic tuto verzi vyloučil.
Strojvůdci obou souprav neštěstí přežili. Jak řekl jeden místní činitel, strojvůdce nákladního vlaku informoval o jeho vykolejení telefonem svého kolegu, ale stalo se to až minutu před srážkou, které už nešlo zabránit.
Indie má jednu z nejhustějších - a také nejstarších - železničních sítí na světě. Denně zde cestuje vlakem 13 milionů lidí. Nehody jsou poměrně časté.
Ministryně hodlala rezignovat již podruhé
Banerdžíová hodlala rezignovat již jednou v září na protest proti záměru vlády zvýšit ceny pohonných hmot.
Po Vádžpéjího slibu, že vláda svůj názor přehodnotí, v úřadu zůstala.
Vlaky, které se srazily v indickém státě Panžáb, 2. prosince 2000 |
Tragická srážka vlaků v indickém Pandžábu, 2. prosince 2000 |