Červíček se nyní uchází o místo ředitele pražské policie a podle informací MF DNES se jím také stane. Martinů se definitivně rozhodne v pondělí a nového šéfa pražské správy představí ve středu.
"Ano, Martin Červíček je jeden z horkých kandidátů," řekl Martinů MF DNES. V policejní hierarchii si tak Červíček polepší. Post ředitele správy v hlavním městě se považuje za velice prestižní.
Kdo od října stane v čele dopravní policie, se zatím neví, ale jak řekl policejní prezident, "v politice dopravní policie vlastně není co zlepšovat".
Bilance nehod i mrtvých se za Červíčkova působení zlepšila, i když nijak razantně.
Od loňského září, kdy nastoupil do funkce, do letošního srpna klesl počet nehod o osm tisíc (celkem se jich stalo přes 170 tisíc) - oproti stejnému období o rok dříve, kdy policii šéfoval Zdeněk Bambas. Mrtvých ubylo téměř o třicet (celkem 1 061 za rok).
Statistiky dopravních nehod kazily především moravské kraje, kde tradičně havaruje nejvíce řidičů. Nedávno Červíček dokonce řekl, že plánuje, že dopravní policisté budou do těchto regionů častěji vyjíždět na zátahy na neukázněné řidiče.
Za jeho působení se také do nového zákona o policii dostal paragraf uznávající dechovou zkoušku jako dostatečný důkaz o tom, že řidič sedl za volant opilý.
Dopravní policisté už také budou muset vyšetřovat jen havárie, u nichž škoda přesáhne 100 tisíc korun; nyní je to 50 tisíc. Naopak pod stůl spadl nápad zvýšit na některých silnicích povolenou rychlost.