Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Hry na internetu přinášejí velké zisky

  0:19aktualizováno  0:19
Internetový virtuální svět počítačových hrdinů je nejen místem pro pobavení milionů hráčů z celého světa, ale i zdrojem značných příjmů pro softwarové firmy. Stále větší část hráčů totiž tráví svůj čas připojená k počítačové síti, kde měří síly nikoli s umělou inteligencí stroje, ale se skutečnými lidskými soupeři. Nejoptimističtější odhady už nyní předpovídají, že během dvou let se bude čtvrtina všech počítačových her hrát na internetu. A jen letos má podle poradenské firmy Forrester Research utratit za tyto online hry přes osmnáct milionů lidí 1,6 miliardy dolarů. Ve Spojených státech předstihly počítačové hry již třetí rok po sobě v žebříčku nejpopulárnější zábavy - televizi, knihy i kino.

Přední společnosti herního průmyslu, jako například Sony Electronic Entertainment nebo Electronic Arts, používají většinou tuto strategii: zájemce si napřed koupí a nainstaluje na počítač jádro hry a poté se za měsíční poplatek připojuje po síti do kybersvěta - tam se pak hráči pohybují „převtělení“ do svých postav v naprogramovaném prostředí a komunikují s okolím.

Jedněmi z nejúspěšnějších projektů virtuálních světů jsou zatím hry ze středověkého prostředí Ultima Online distribuovaná firmou Electronic Arts a projekt EverQuest od Sony. Podle údajů Electronic Arts se do Ultimy Online v současnosti připojuje kolem dvou set tisíc hráčů, konkurenční EverQuest jich má ještě o sto tisíc více. Přibližně za desetidolarový měsíční poplatek tráví průměrný hráč v těchto světech kolem dvaceti až třiceti hodin týdně. „Myslím, že jsme prokázali, že když se podaří vybudovat opravdovou hráčskou komunitu, lidé s námi zůstanou a budou za hraní platit. Tahle strategie se už osvědčila,“ uvedl finanční ředitel Electronic Arts Stan McKee.

Menší softwarové společnosti jako například THQ naopak zatím spíše vyčkávají. „Nikdo zatím na ten správný podnikatelský model nepřišel. Online hry zatím představují dost nezmapovaný prostor,“ říká prezident THQ Brian Farrell.

Skeptický je zatím i šéf druhé největší herní firmy Activision Bobby Kotick. „Aby se z těchto her stala masová záležitost, je potřeba vysokorychlostní připojení k internetu v mnohem větším počtu domácností než dosud. A to nečekám dříve než v roce 2004,“ míní Kotick.

THQ se tak například rozhodla vsadit na jednodušší hry určené pro mobilní telefony. Proto také nedávno vytvořila společný podnik se společností Siemens. „Budoucnost vidíme v jednoduchém zařízení, jako je mobil či organizér s přístupem na internet. Tohle bude podle nás obrovský trh,“ soudí Farrel.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Barcelona truchlí za oběti  teroristického útoku (18. srpna 2017)
Chtěli jsme zaútočit v barcelonských památkách, vypověděl terorista

Po útocích v Katalánsku z konce minulého týdne, které si vyžádaly 15 obětí, poslal v úterý soud do vazby bez kauce dva zadržené; vazbu dalšího prodloužil o 72...  celý článek

Libyjská pobřežní stráž odváží migranty, kteří se pokusili překročit...
Migrantům v odplutí z Libye brání nová milice, založil ji bývalý mafián

Lodím s běženci mířícími do Evropy brání z Libye vyplouvat nová málo známá skupina. Informovala o tom v úterý agentura Reuters. Činnost organizace je údajně...  celý článek

Severokorejský vůdce Kim Čong-un oslavuje test mezikontinentální rakety...
Máme udeřit jako první? V Bílém domě se mluví o preventivní válce s KLDR

Donald Trump možná jen blafuje, ale přístup jeho administrativy k severokorejské jaderné hrozbě je zcela jiný než za jeho předchůdců. V Bílém domě se nyní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.