Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kvůli odvolání Clarksona dostává šéf BBC výhrůžky smrtí

  8:07aktualizováno  8:07
Britská policie vyšetřuje výhrůžky smrtí, které někdo posílá generálnímu řediteli BBC Tonymu Hallovi. Autorovi hrozeb se nelíbí Hallovo rozhodnutí neobnovit smlouvu populárnímu, ale kontroverznímu moderátorovi velmi sledovaného motoristického pořadu Top Gear Jeremymu Clarksonovi.

Potvrzeno: Clarkson dostal padáka | foto: Reuters

Britský Scotland Yard potvrdil, že prověřuje hrozby smrtí, které Hall dostal po svém středečním oznámení, že Clarkson v Top Gearu definitivně končí. Důvodem byla březnová roztržka po natáčení posledního dílu, kdy Clarkson udeřil producenta, protože neměl připravené teplé, ale jen studené jídlo.

„Policie ve Westminsteru v centrální části Londýna prověřuje pohrůžku smrtí. Vyšetřování pokračuje. Zatím nebyl nikdo zatčen,“ uvedl mluvčí Scotland Yardu.

Podle nedělního vydání listu Mail on Sunday je Hallův dům pod nepřetržitým dohledem od chvíle, kdy výhrůžku smrtí dostal. Ochranka na jeden den stojí podle listu 1 000 liber (asi 37 500 korun). Mluvčí BBC novinářům odmítla tyto informace potvrdit s tím, že záležitosti bezpečnosti nebude komentovat.

Top Gear se vysílá ve více než 200 zemích, včetně České republiky, a podle agentury Reuters ho sleduje asi 300 milionů lidí. Jde o jeden z nejúspěšnějších a nejvýnosnějších pořadů BBC.

Clarkson už byl před odvoláním „v podmínce“ kvůli svým dřívějším kontroverzním výrokům. Loni v květnu dostal „poslední varování“ kvůli tomu, že použil rasistický výraz. Tehdy byl upozorněn na to, že v případě další urážlivé poznámky „kdekoli a kdykoli“ bude propuštěn. Petici za návrat Clarksona do Top Gearu, který moderoval společně s Richardem Hammondem a Jamesem Mayem, už podepsal víc než milion lidí.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.