Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Hřebejk prohrál soud s bankou o odškodné 300 tisíc

  13:20aktualizováno  13:20
Pražský městský soud rozhodl, že Komerční banka nemusí Janu Hřebejkovi vyplatit odškodné 300 tisíc korun. Režisér ji žaloval za zásah do osobnostních práv. O další částce, kterou Hřebejk požaduje za údajné bezdůvodné obohacování banky, bude jednat obvodní soud.

Hřebejk v žalobě tvrdil, že s bankou podepsal jednoroční kontrakt. | foto: 2Media

Čtyřicetiletý režisér filmů Musíme si pomáhat, Pelíšky, Pupendo nebo Horem Pádem žaloval finanční ústav proto, že podle něj banka používala reklamní spot, v němž vystupuje, déle, než bylo určeno smlouvou.

"Žaloba na ochranu osobnosti se zamítá," prohlásila soudkyně Jaroslava Lobotková. Podle ní se neprokázalo, že by používání televizní a internetové reklamy porušilo Hřebejkova osobnostní práva.

Žalobu, ve které režisér požaduje 500 tisíc korun za údajné bezdůvodné obohacování, vyloučila soudkyně k samostatnému projednání. "Nejedná se o porušení autorského zákona, a proto věc nepřísluší tomuto soudu," uvedla.

Režisér v žalobě tvrdil, že s bankou podepsal jednoroční kontrakt, podle peněžního ústavu ale některé části smlouvy byly uzavřeny na dva roky. Podle advokáta KB Filipa Wintera se jednalo zejména o článek o využití reklamních spotů v televizi a na internetu.

Jeden, nebo dva roky?
Hřebejkův obhájce Petr Ostrouchov u soudu řekl, že některé články smlouvy byly v rozporu. Poukazoval především na to, že listina povoluje bance využití režisérova jména, tváře a dalších osobnostních prvků na dobu jednoho roku.

"Smlouva dává k témuž na jednom místě souhlas na jeden rok a na jiném na dva roky. Můj klient se domníval, že souhlas dává na jeden rok," uvedl.

Podle soudkyně byl kontrakt logický. Zamítla proto žádost žalobce na výslech dalších svědků.

Ostrouchov neřekl, zda bude proti rozsudku podávat odvolání. Nejprve se prý musí poradit s Hřebejkem.

Režisér se v reklamě objevoval od listopadu 2004, smlouvu s ním uzavřela banka v srpnu. V kampani se ve čtyřech spotech představili kromě režiséra také ředitel pražské zoologické zahrady Petr Fejk, olympijská medailistka Kateřina Kůrková a majitel rodinného pivovaru Stanislav Bernard. Reklamu režíroval David Ondříček.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Interaktivní mapa volebních výsledků
Dali vaši sousedé hlas Pirátům nebo ODS? Projděte si podrobnou mapu

Zajímá vás, kde dopadli nejlépe při letošních volbách Piráti nebo SPD Tomia Okamury. Redakce iDNES.cz připravila unikátní interaktivní mapu, díky které si...  celý článek

Karel Schwarzenberg a Jiří Pospíšil v pražském štábu TOP 09. (21. října 2017)
Pospíšil podal přihlášku do TOP 09. Objevují se hlasy, že by ji měl vést

Europoslanec a bývalý ministr spravedlnosti Jiří Pospíšil podal přihlášku do TOP 09. O možné kandidatuře do vedení strany je ale podle něj předčasné mluvit....  celý článek

Volební místnosti se uzavřely v sobotu ve 14 hodin a hned se začalo se sčítáním...
Stát zaplatí stranám za hlasy voličů 482 milionů. Nejvíc ztratila ČSSD

Politické strany a hnutí si letos přijdou díky hlasům voličů na 482 milionů korun ze státní kasy. Peníze se rozdělí mezi deset uskupení, která získala alespoň...  celý článek

Adecco spol. s r.o.
Elektromechanik – Ostrava – 2 směnný provoz

Adecco spol. s r.o.
Moravskoslezský kraj
nabízený plat: 20 000 - 25 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.