Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Houfek: Federace nejedná poctivě

  16:02aktualizováno  16:02
Praha - Generální ředitel Dopravního podniku Milan Houfek dodatečně odpověděl na zbylé otázky čtenářů iDNES. "Prohlášení Federace řidičů tramvají před začátkem stávky, že si to Pražané mají vyzkoušet, nepovažuji za korektní ani poctivé jednání," odpověděl Houfek na jednu z otázek.

Odpovědi generálního ředitele DP Milana Houfka najdete zde.

Lidé se zajímali také o způsob, jakým se vedení podniku snažilo řidiče přesvědčit, aby vyjeli do ulic. "Jsem přesvědčen, že stávkujícím zaměstnancům nebylo ze strany vedoucích vozoven vyhrožováno," uvedl Houfek.

"Práce řidiče autobusu, tramvaje a strojvedoucího metra je velmi náročná, odpovědná a velmi si jí vážím. V pražských podmínkách rozhodně odpovídá jejich odměňování náročnosti práce," uvedl také v rozhovoru Houfek.

DP požadavky tramvajáků odmítl
Pražský Dopravní podnik už půl roku nechtěně plní rubriky novin. První vlna zájmu následovala tu povodňovou loni v srpnu. Opravy v podzemí ještě neskončily a metropoli hrozil další kolaps. Tentokrát ho měla způsobit stávka řidičů tramvají. Šéf dopravního podniku Milan Houfek jejich požadavky zcela odmítl.

Federace řidičů tramvají si chtěla stávkou vymoci srovnání tarifních platů řidičů MHD a odstoupení generálního ředitele Milana Houfka. Část tramvajáků rozlítilo jeho prohlášení, že řidiči tramvají nemají řidičský průkaz.

"Generální ředitel Houfek degradoval naši profesi. Požadujeme uznání funkce řidičů tramvají a jeho odvolání," řekl iDNES místopředseda Federace řidičů tramvají Vratislav Feigel.

Tramvajáci chtějí rovněž zvýšit platy zhruba o čtyři stovky, aby brali stejně jako jejich kolegové za volantem městských autobusů. Ti si podle údajů Dopravního podniku vydělávají 19 900 korun měsíčně.

Rozruch mezi tramvajáky způsobila studie, kterou nechal vypracovat Dopravní podnik. Řidiči od ní očekávali, že by mohla růst jejich platů urychlit. Podle expertizy však tramvajáci nemají tak náročnou práci jako řidiči v autobusech a v metru.

Tramvajáci jsou přesvědčeni, že Dopravní podnik dal společnosti Trexima, jež studii zpracovávala, falešné údaje, aby nemusel řidičům tramvají přidat. Proto odmítli řidiči výsledek studie uznat.

Šéf Dopravního podniku Milan Houfek během on-line rozhovoru se čtenáři iDNES. (4. února 2003)

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prezident Miloš Zeman vystoupil na Žofínském fóru (22. června 2017)
Zemanův zdravotní stav je velmi dobrý, trápí ho jen neuropatie, uvedl Hrad

Zdravotní stav prezidenta Miloše Zemana je podle komplexního vyšetření ze závěru července velmi dobrý, uvedla v tiskové zprávě Správa Pražského hradu....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na jihu Moravy vedro, v Čechách bouřky, varují meteorologové. Víkend proprší

Závěr týdne bude deštivý, v pátek večer přijdou do Čech bouřky a nejvíce srážek se objeví v sobotu, kdy bude pršet na celém území. V neděli se začne postupně...  celý článek

Manželé Havlovi a Ondřej Kobza otevírají na týden veřejnosti částečně...
VIDEO: Střechu Lucerny zakryla dřevěná podlaha, připomíná palubu parníků

Nový výhled na Prahu po sedm dní nabídne terasa Paláce Lucerna, kterou má pronajatou kavárník Ondřej Kobza. Během rekonstrukce se proměnila celá střecha,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.