Drama na ruzyňském letišti skončilo. Vedení ČSA se po patnácti hodinách jednání dohodlo se svými piloty na zvýšení jejich mezd. Piloti, jejichž průměrný plat se pohybuje okolo šedesáti tisíc korun, si vymohli třicetiprocentní nárůst mezd.
Kapitán Dušan Horák musel u monitoru v redakci iDNES často čelit nepříjemným otázkám na tělo. Někteří tazatelé označili chování pilotů za vydírání a braní cestujících za rukojmí.
"Jednání byla opravdu tvrdá, ale probíhala velice korektně a bez emocí," přiblížil kapitán vrtulového letounu ATR atmosféru posledních dní a nocí.
Dušan Horák v současnosti se svým strojem létá spíš na kratších linkách po Evropě. Prvním letadlem, které kdy pilotoval, byl větroň Blaník. Od té doby seděl v kabinách mnoha strojů, mimo jiné i vojenského Su-22. Na dopravních letadlech, především ATR 72/42 a Boeingu-737, nalétal kolem 2800 hodin.
Čtenářům iDNES odpovídal zástupce pilotů ČSA, kteří pod hrozbou stávky požadovali od vedení společnosti zvýšení platů. Aerolinie po jednání zvýšila jejich mzdy asi o 30 procent (31. srpna 2001). |
Čtenářům iDNES odpovídal zástupce pilotů ČSA, kteří pod hrozbou stávky požadovali od vedení společnosti zvýšení platů. Aerolinie po jednání zvýšila jejich mzdy asi o 30 procent (31. srpna 2001). |
Čtenářům iDNES odpovídal zástupce pilotů ČSA, kteří pod hrozbou stávky požadovali od vedení společnosti zvýšení platů. Aerolinie po jednání zvýšila jejich mzdy asi o 30 procent (31. srpna 2001). |