Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Honys: Šíma udělal v Naostro chyby

  0:01aktualizováno  0:01
Místopředseda vysílací rady Petr Štěpánek se do pořadu Naostro, jehož moderátora nyní kritizuje, sám přihlásil. A ČT čelí vážným obviněním rady. Zbyněk Honys, ředitel zpravodajství ČT, se k některým výtkám Rady pro rozhlasové a televizní vysílání vůči moderátorovi pořadu ČT Naostro Milanu Šímovi včera připojil. Radní vytýkají Šímovi, že vedl nedělní rozhovor s Petrem Štěpánkem nevyváženě a zaujatě. Navíc prý vůbec nenechal Štěpánka odpovídat.

"Také bych panu Šímovi vytknul některé momenty, například časté zdůrazňování, že témata určuje on," řekl Honys. "Na druhou stranu, bylo to bezprostřední reakce v živém vysílání."

Přepis pořadu Naostro

Honysovi se ale nezamlouvá ani to, že v pořadu jako další hosté vystoupili pouze Štěpánkovi názoroví odpůrci: ředitel ČNTS Jan Vávra, lidovecká poslankyně Vlasta Parkanová a mluvčí TV3 Jiří Hrabovský. "Měl se tam objevit i další hlas, který situaci vnímá jinak," prohlásil Honys.

Nebylo to domluvené?

• "Vkrádá se mi podezření, zda TV 3 a jmenovitě pan Hrabovský nejednají ve shodě s panem Šímou a společně nepřipravili představení pro diváky prvního programu České televize."                              (Petr Štěpánek)

To moderátor Milan Šíma považuje za nemožné: "Pořad Naostro je tímto způsobem koncipován od počátku. Hosté jsou vybíráni záměrně tak, aby měli odlišný názor."

Stížnost rady považuje moderátor za unikátní: "Ještě nikdy v historii pořadu se to nestalo. Navíc pan Štěpánek sám několikrát projevil přání v Naostro vystoupit," řekl Šíma.

Vedení televize se včera ještě nechtělo k celé kauze vyjádřit. Podle mluvčího ČT Davida Jiruška proto, že ještě neobdrželi oficiální verzi stížnosti. Česká televize čelí v tuto chvíli jednomu z nejvážnějších obvinění ve své historii: rada tvrdí, že pořad připravila tak, aby to vyhovovalo televizi TV3.

Nikdo si zatím nestěžoval

• "Všichni hosté brali zatím Naostro jako televizní hru s jasnými pravidly, kde kladu záměrně provokující a tvrdé otázky. Nikdo si zatím nestěžoval. Do diskuse o arbitrážích jsme nemohli nepozvat zástupce TV3."  (Milan Šíma) 

Ta v neděli, chvíli před startem Naostro zastavila svůj program a nahradila jej titulkem, že tak činí kvůli rozhodnutí rady.

Mluvčí TV3 Jiří Hrabovský, který v Naostrotaké vystoupil, to pozdějioznačil za součást strategie. "To to je další výsledek činnosti Rady pro rozhlasové a televizní vysílání?" zeptal se pak během pořadu Šíma Štěpánka.

"Vypnutí vysílání TV3 téměř v přímém přenosu ČT se mohlo těžko odehrát bez součinnosti s moderátorem," soudí rada. Moderátor Šíma to odmítá: "Diskuse byla o arbitrážích a těžko jsme mohli nepozvat zástupce TV3, která o podobném kroku kvůli rozhodnutí rady také uvažuje." 

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku
Policie odmítla poslancům poslat spis na Babiše kvůli Čapímu hnízdu

Policie zamítla žádost mandátového a imunitního výboru o doručení kopie trestního spisu vedeného na šéfa ANO Andreje Babiše a poslance Jaroslava Faltýnka....  celý článek

V železniční výhybně Praha-Vyšehrad vyjel posunovaný vlak proti osobnímu vlaku...
Vlaky v Praze nestačí náporu cestujících, nové tratě mohou vést pod zemí

Tunely metra a komplex Blanka v budoucnosti zřejmě v Praze doplní tunel pro vlaky. Ty už nestíhají nápor cestujících a rozšíření tratí brání historická...  celý článek

Otázka pro prezidenta, projekt iDNES.cz
Otázka pro prezidenta: Ptáme se, kdy by vítěz voleb neměl být premiérem

Do parlamentních voleb zbývají necelé dva měsíce. Přestože na ně povinnost jmenovat novou vládu ještě nepadne, uchazečů o Hrad se v dalším kole projektu Otázka...  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.