Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Hodně billboardů za málo peněz. ČSSD získala na kampaň obří slevy

  9:04aktualizováno  9:04
Až devadesátiprocentní slevy získala ČSSD na nákup billboardů a novinových inzerátů během loňských sněmovních voleb. Masivní kampaň si mohla strana dovolit díky společnosti Médea Jaromíra Soukupa, která sociálním demokratům slevy vyjednala.

Předvolební billboard ČSSD v Praze. (13. května 2010) | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Z výročních zpráv, jež strany odevzdaly před měsícem do Poslanecké sněmovny, vyplývá, že ČSSD zaplatila za kampaň 184 milionů korun, což je o třicet milionů méně než ODS.

Podle monitorovacích agentur byla ovšem kampaň sociálních demokratů o 60 procent masivnější, upozorňují Hospodářské noviny.  

Bývalý volební manažer strany Jaroslav Tvrdík vysvětlil, že za nízkou cenu může nadstandardní spolupráce ČSSD s mediální agenturou Médea. Ta podle Tvrdíka pro Lidový dům zajistila slevu 75 procent na venkovní reklamu a téměř 90 procent na tištěnou inzerci. Obvykle se přitom dá ušetřit okolo padesáti procent.

"Je objektivní pravdou, že majitel společnosti Médea Jaromír Soukup služby ČSSD poskytoval na nejnižší možné hranici ziskovosti," řekl HN Tvrdík.

Podle HN si sociální demokraté také ověřovali u právníků, jaká je nejnižší možná marže. To proto, aby nebyli v podezření, že jde o skrytý sponzoring.

"Marže agentury je předmětem obchodního tajemství. Nicméně nákup kampaně pro ČSSD byl pro Médeu ziskový, nikoliv ztrátový. Nemyslím si, že bych tím ČSSD podporoval," reagoval Soukup.

ODS zaplatila za kampaň 213 milionů korun. Jejich agentura OMD vyjednala zhruba poloviční taxy oproti ceníkovým cenám venkovní i tištěné reklamy. Tvrdík v tom vidí špatnou obchodní taktiku.

"ODS v žádném případě nebyla špatným obchodníkem. Pro nákup jsme používali agenturu OMD, která dosahuje naprosto shodných slev jako agentura Médea. Slevy 85 až 90 procent v novinách jsou obecně nesmysl," oponuje manažer ODS Jan Kočí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kupčení s hlasy ve volbách
Za zakroužkovaný lístek 200 korun. Policie v Ústí prověřuje kupčení s hlasy

Policie v Ústí nad Labem prověřuje kupčení s hlasy při volbách v místní čtvrti Mojžíř. Podle Nadačního fondu proti korupci zde více než tři desítky lidí...  celý článek

Politici přicházejí na povolební vyjednávání do Poslanecké sněmovny (22. října...
Babiš oťukává partnery. Přijal komunisty, Gazdíka i sociální demokraty

Zástupci hnutí ANO mají za sebou první schůzky o povolebním uspořádání Sněmovny. V průhonické Sokolovně se již ukázal předseda komunistů Vojtěch Filip či...  celý článek

Prezident Miloš Zeman se 12. září v Praze zúčastnil jednání tripartity. Na...
Babiš dostane šanci sestavit vládu. Zeman by byl proti jeho vydání policii

Prezident Miloš Zeman počítá s tím, že šéfa hnutí ANO Andreje Babiše jmenuje premiérem. „Není to populista, je to pragmatik,“ uvedl Zeman v rozhovoru pro Blesk...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.