Za pravdu dal občanům i hygienik hlavního města Prahy, který na základě výsledků měření z dubna 1999 konstatoval, že: "obyvatelé Horních Počernic, jejichž bydliště jsou v blízkosti dálnice D11, jsou ve svých bydlištích zasaženi hlukem vyšším než stanoveným."
Petice nespokojených obyvatel z února letošního roku proto nakonec vedla hornopočernického starostu Ivana Lišku k tomu, aby si stěžoval na provozovatele dálnice, Ředitelství silnic a dálnic, u ministra dopravy. Kromě vybudování protihlukové stěny starosta požaduje například i opravu nevyhovujícího povrchu dálnice, který v tomto úseku D11 hlukové zatížení Horních Počernic ještě zvyšuje.
Odpověď, kterou Ivan Liška v těchto dnech obdržel, však napětí v Horních Počernicích ještě zesílila. V dohledné době totiž hluk z této lokality nezmizí. Ministr dopravy Jaromír Schling v dopise starostovi mimo jiné píše: "Vzhledem k trvalému nedostatku finančních prostředků v silničním hospodářství dosud celá akce nebyla realizována a přednostně byly řešeny havarijní úseky v prostoru Poděbrad, kde docházelo k destrukci cementobetonové vozovky vlivem alkalické reakce kameniva, a tím k ohrožení sjízdnosti."
V další části svého dopisu sice ministr slibuje, že některé požadavky obyvatel Horních Počernic bude Ředitelství silnic a dálnic realizovat nejpozději v roce 2002, ale ani to starostu neuklidnilo. "Odpověď ministra Schlinga považuji za hluboké nepochopení. Musím bohužel konstatovat, že za celou dobu, co je dálnice v provozu, proti hluku ještě nikdo nic pořádného neudělal," uzavírá Ivan Liška.