Obhajoba s posudky lékařů nesouhlasí a chce předvolat experty ze Škody Auto, kteří je rovněž zpochybňují.
"Je třeba vyslechnout experty k účinnosti pásů řidiče a k tomu, jak by za dané situace působily a zda by bylo možné se vyhnout tragickým následkům, které nastaly," uvedl advokát obžalovaného Jaroslav Krůšek.
Znalci vypověděli, že i kdyby Hlinka použil bezpečnostní pásy, utrpěl by zranění neslučitelná se životem. "Už nebylo možné život zachránit," konstatoval před soudem Zdeněk Šenkýř, jeden z dvojice soudních znalců z oboru lékařství.
"Použití bezpečnostních pásů by nemělo vliv na rozsah zranění," tvrdí znalci. Smrt Ivana Hlinky způsobily trhliny na plících a na plicní tepně. Kromě toho utrpěl Hlinka řadu dalších zranění: roztržená játra a slezinu, poranění ledvin. Náraz mu zlámal žebra a vykloubil kyčel. Právě odtržení podkoží v okolí kyčle potvrzuje podle znalců fakt, že Hlinku zranil náraz nákladního vozu, který pronikl karosérií.
"Nákladní avie pronikla po nárazu do superbu zleva zpředu pod úhlem čtyřiceti pěti stupňů, takže se společně s konstrukcí osobního automobilu dostala až do místa, kde seděl řidič," vysvětlil znalec Šenkýř.
Obhajoba upustila od návrhu na výslech personálu karlovarské nemocnice, kam Ivana Hlinku po nehodě převezli. Posudek potvrdil, že postup zdravotníků nemohl na jeho smrti nic změnit.
Podle soudkyně Kateřiny Vltavské by konečný rozsudek mohl zaznít 10. října, tedy na příštím jednání. To je možné v případě, že ani obhajoba ani státní zástupce už nenavrhnou žádné svědky.