Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Hledá se nový šéf pro ČT

  22:33aktualizováno  22:33
Krize v České televizi neskončila ani včera. Nápis "Stávka" z obrazovky nezmizel. Poslanci se do uzávěrky nedokázali dohodnout, jak schválit nový zákon o ČT a s ním otevřít cestu ke jmenování nového vedení veřejnoprávní televize. I po čtvrteční rezignaci ředitele Jiřího Hodače totiž zaměstnanci ČT nadále odmítají "revoluci" ukončit. Čekají, jak bude splněna poslední podmínka, bez níž se situace nepohne z místa: kdo po odchodu Hodačových lidí povede ČT do doby, než nová rada vybere nového generálního ředitele. Vážný kandidát se včera zrodil v zákulisí Poslanecké sněmovny.

Je jím Karel Kochman, šéfproducent uměleckých pořadů ČT, jehož do televize přivedl ředitel Ivo Mathé a do nynější funkce vrátil Dušan Chmelíček. Kochman je přijatelný jak pro politiky ČSSD, tak pro Čtyřkoalici. "Zdá se mi to jako moudré řešení, ale jestli to tak dopadne, se neodvážím tipovat," prohlásil místopředseda Unie svobody Vladimír Mlynář.

Sociální demokraté zatím nechtějí Kochmanovy šance oficiálně komentovat. "Nemám o tom žádné informace," reagovala místopředsedkyně sněmovny Petra Buzková.

ČSSD a Čtyřkoalice ve shodě prosazovaly Hodačův odchod a mají ve sněmovně dost sil, aby prosadily "svého prozatímního ředitele". Kochman zatím své šance nechce příliš komentovat. "To je teorie, ale rozhodně bych tu funkci bral výhradně tak, jak je míněna, tedy jako ředitele prozatímního, který má situaci hlavně stabilizovat," řekl.

Dohady o Hodačově nástupci nic nemění na tom, že nynější ředitel i jeho lidé formálně dál veřejnoprávní televizi řídí. "Ředitelem zůstává pan Hodač, já ho stále zastupuji. V rámci možností se budu snažit situaci dál řešit," uvedla Věra Valterová, pověřená po dobu Hodačovy nemoci řízením ČT. Ředitel minulý týden neunesl tlak, kterému byl vystaven, a zkolaboval.

Zaměstnanci Hodačovo vedení hodlají ignorovat až do konce. Dál drží hlavní zpravodajskou místnost ČT a zatím se odmítají bavit o budoucích plánech. Komentovat nechtějí ani jednání poslanců, ani kandidáty na budoucího ředitele.
"Nemáme žádné favority," řekl mluvčí redaktorů Filip Černý.

Jeho kolega Marek Vítek však už ve čtvrtek prohlásil, že další z uvažovaných dočasných ředitelů Ladislav Paluska - by zaměstnancům nevadil. "Nic proti němu nemáme. Sestavoval letošní rozpočet televize, takže mu zřejmě rozumí," dodal.
Ladislav Paluska dělal finančního ředitele předchozímu šéfovi ČT Dušanu Chmelíčkovi a patřil mezi čtyři členy nejužšího vedení, kteří před dvěma týdny vyzvali Jiřího Hodače, aby z funkce odešel.

Vzhledem ke svému bývalému angažmá u ministra Pavla Dostála, kterému dělal dva roky náměstka, je však podstatně méně přijatelný pro poslance, kteří se snaží hledat osobu bez politické minulosti.

Paluskovi příliš nepomohlo ani to, že si ho ještě před výběrovým řízením, které vyhrál Jiří Hodač, vedení sociální demokracie v utajeném hlasování vybralo coby nejpřijatelnějšího kandidáta na místo generálního ředitele.

Paluska minulý týden připustil, že by křeslo provizorního šéfa zřejmě přijal. Včera nebyl k zastižení, podle svého sekretariátu je v pracovní neschopnosti.

Současné vedení, které stávkující zaměstnanci ignorují, televizi fakticky neřídí. Rozpočet pro letošní rok, původně zpracovaný Paluskou, nyní předělává Hodačův finanční ředitel Jindřich Beznoska. Ten zároveň připravuje podklady pro hloubkový audit ČT, který na doporučení sněmovny zadala Rada ČT.

Oba tyto "úkoly" však po nástupu provizorního ředitele zřejmě převezme jiný člověk - proti setrvání Beznosky v ČT ostře vystoupili sociální demokraté, jimž vadí jeho vazby na zkrachovalou Investiční a Poštovní banku.

Absence ředitele se projevila i ve zpravodajství - redaktory, kteří neuznávají Janu Bobošíkovou, v této chvíli vedou šéfredaktoři.

Ti se však ze své práce nikomu nezodpovídají. To se projevilo například na konci minulého týdne, kdy oddělení publicistiky vyslalo Bobošíkové do týmu redaktora se skrytou kamerou. Podle mediálních odborníků tím hrubě porušilo etická pravidla.
Nikdo v televizi zatím neumí říci ani to, jak spolu budou dál pracovat zaměstnanci, kteří se během sporu postavili na opačné strany.

"Před nástupem pana Hodače jsme tu působila v právním odboru a této práce se nezříkám. Myslím, že pokud nebude situace vedena v osobní rovině, můžu v televizi zůstat," říká zastupující ředitelka Věra Valterová.

Osud redaktorů, kteří "přešli" k Bobošíkové a pomáhali jí s přípravou alternativních zpráv, je nejistý. "Teď to řešit nebudeme, jsou tu důležitější věci," prohlásil již dříve mluvčí vzbouřenců Adam Komers.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jiří Drahoš s manželkou a dobrovolníky, kteří ho poslali do boje o Hrad tím, že...
Drahoš: Kdo je trestně stíhán, neměl by usilovat o pozici premiéra

Nedovedu si představit, že člověk, který je trestně stíhán, by se mohl na sto procent věnovat funkci, jako je premiérská, řekl v rozhovoru pro iDNES.cz...  celý článek

Programátoři Ivan Buchta a Martin Pezlar. Řecký soud začal po letech znovu...
Čeští programátoři unikli řeckému vězení, chtějí se však soudit dál

V Řecku hrozilo dvěma Čechům dvacet let za špionáž, vybojovali podmínku. Teď chtějí čistý trestní rejstřík. Fotili prý jen to, co ostatní turisté na ostrově.  celý článek

Ilustrační snímek
Mládež zneužívala léky na kašel k vyvolání halucinací. Nově jsou na předpis

Dva léky na kašel s obsahem dextromethorfanu jsou nově jen na předpis. Tablety Stopex a pastilky Vicks Meddex s medem byly podle Státního ústavu pro kontrolu...  celý článek

DUMREALIT
Nový obor podnikání - majitel nové pobočky

DUMREALIT
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.