Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Hlášení o radarech kazí policii tržby

  0:01aktualizováno  0:01
Když jde o pokutu za rychlou jízdu, solidarita českých řidičů nezná mezí. Ti, kteří si všimnou policejního radaru, varují protijedoucí auta blikáním světel, aktivnější dokonce neváhají zatelefonovat do některého z komerčních rádií. Ta pak informaci okamžitě odvysílají.

Policejní hlídky si pak zpravidla do hodiny musí "sbalit nádobí" a přemístit se jinam. Policie proti spolupráci řidičů s rádii však překvapivě příliš neprotestuje.

"Policii sice ohlašování radarových kontrol moc sympatické není, ale vnímáme i preventivní funkci této věci," říká Gabriela Škoulová z policejního prezidia. "Je jisté, že řidič na toto hlášení reaguje a sníží rychlost. A to je naším hlavním cílem," vysvětluje.

Šéfredaktor rádia Impuls Roman Beránek tvrdí, že policisté jsou dokonce za rozhlasové zprávy o radarech vděční.

"Nejednou se nám také stalo, že svoji skrýš prozradili do naší dopravní schránky sami policisté," napsal Beránek na iDNES. A programová ředitelka stanice Hana Andělová dodává: "Jde o stejný způsob prevence, jaký používá sama policie, když upozorňuje na pevně umístěné radary formou dopravní značky."

Proti prozrazování úkrytů mobilních policejních radarů však nedávno vyrazil do boje Autoklub ČR. Domnívá se, že jde o falešnou solidaritu, která podporuje řádění bezohledných řidičů na silnicích.

"Rychle jedoucí řidiči zpomalí jen na měřený úsek a pak pokračují dál v nebezpečné jízdě," říká Václav Špička z Autoklubu.

"Domnívám se, že lepší prevencí než upozorňování na polohu radarů je dobře umístěná pokuta," dodává Špička.

Dopravní policii však v boji s nedovolenou rychlostí vadí víc než řidičská "soudržnost" jiná věc. Týká se pevně umístěných radarů, které rychle jedoucí auto vyfotografují.

Přesto ve většině případů pokutu nikdo nezaplatí. Stačí, když předvolaný majitel vozidla prohlásí, že v danou chvíli za volantem neseděl, a komu ho půjčil, si nevzpomíná.

"Podle současného zákona lidé nemají povinnost prozradit, kdo vůz řídil. A když policie nezná viníka, není koho trestat," říká specialista na dopravní bezpečnost Jaroslav Hořín.

"Přitom všude ve světě tato povinnost platí. A když to majitel vozu odmítne uvést, jsou za to stejné sankce jako za odmítnutí zkoušky na alkohol."

Podle informací MF DNES chce ministerstvo dopravy tuto povinnost zanést do chystaného zákona o provozu na pozemních komunikacích.

"Zákon ještě neprošel připomínkovým řízením, tudíž není vhodné se k jednotlivým detailům vyjadřovat," řekla mluvčí resortu Ludmila Roubcová.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Absolventi medicíny nemohou nastoupit do ordinací, stát hledá nápravu

Stovka absolventů medicíny a zájemců o praktické lékařství nemůže pokračovat v dalším studiu. Znemožňuje jim to novela zákona o specializačním vzdělávání...  celý článek

Velkokapacitní vepřín na místě bývalého romského koncentračního táboru v Letech...
Vláda koupí a nechá zbourat vepřín v místě, kde za války trpěli Romové

Vepřín v Letech u Písku zmizí. Vláda se jednomyslně rozhodla koupit ho a zbourat. „Není důstojné, aby na místě, kde zemřelo několik set obyvatel, z toho dvě...  celý článek

Velkokapacitní vepřín na místě bývalého romského koncentračního táboru v Letech...
Prodej vepřína může zhatit malý akcionář, viní firmu z účelových machinací

Vláda v pondělí schválila odkup vepřína v Letech, kde stál za války tábor pro Romy. Do měsíce chtějí politici podepsat s majiteli smlouvu. Jeden z akcionářů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.