Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Hindští nacionalisté chtějí „šlechtit“ děti. Mají být chytřejší a vyšší

  13:10aktualizováno  13:10
Krajně pravicová skupina Arogja Bharátí zahájila podle vlastních slov na východě Indie speciální program, při němž nastávajícím rodičům pomáhá zplodit chytřejší a vyšší děti se světlejší pletí. Organizace, jež se v minulosti hlásila k odkazu nacistického Německa, tak podle kritiků navázala na eugenické experimenty vědců třetí říše.

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Zástupci organizace uvádějí, že speciální postupy se již osvědčily u 450 dětí. Do roku 2020 plánují „vyšlechtit“ další tisíce, informoval The Washington Post.

„Ačkoli mají rodiče nižší IQ či nedostatečné vzdělání, jejich děti mohou být výjimečně bystré. Pokud aplikujeme správné procedury, potomci rodičů tmavé pleti a menšího vzrůstu mohou být vyšší a mít světlejší pleť,“ tvrdí Hiteš Jání ze skupiny Arogja Bharátí.

Kontroverzní program, který je kombinací diety, ájurvédské medicíny a odříkávání manter, spočívá podle Jáního v „očištění energetických drah“ matek před otěhotněním a porodem. Po narození musí děti dodržovat speciální jídelníček bohatý na vápník a vitamin A.

Podivná rétorika organizace neunikla pozornosti indického ministerstva zdravotnictví. Ananja Chaterjéová z komise pro ochranu dětí se v sobotu pokusila dostat na jeden seminář propagátorů metody v Západním Bengálsku. Do sálu ji však nevpustili. „Co se tam děje, je nevědecké. Nesmí se v tom pokračovat,“ prohlásila posléze.

Indické sdělovací prostředky označují skupinu Arogja Bharátí za „zdravotnické křídlo“ konzervativní organizace Ráštríj svajamsévak sangh (RSS), která je považována za mateřskou organizaci současné vládní strany. Vedení Arogja Bharátí však tvrdí, že se konzervativním hnutím pouze inspirují a nejsou jím oficiálně podporováni, uvedl Indian Express. Kořeny RSS lze najít již v roce 1925, kdy se vytvořila jako dobrovolnická nacionalistická skupina. Postupně se etablovala v indické společnosti jako mocná organizace.

Někteří ze zakladatelů a vůdců RSS se v minulosti netajili svými sympatiemi k nacistiscké a fašistické ideologii. „Původní RSS získala politické body rasovými tématy, které prosazoval Adolf Hitler ve třetí říši,“ uvedla komentátorka serveru Daily O Angšukanta Čakrabortyová. RSS byla v minulosti už třikrát zakázána. Bývalý člen organizace stál také za vraždou Mahátmy Gándhího v roce 1948. Nynější snahy skupiny Arogja Bharátí o vyšlechtění „nadřazené rasy“ proto vzbuzují podezření, že nacistické tendence se mezi nacionalistickým křídlem konzervativců zachovaly dodnes.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Stephen Bannon, vrchní poradce prezidenta Donalda Trumpa
Hlavní stratég Bannon v Bílém domě končí, potvrdila mluvčí spekulace

Tým amerického prezidenta Donalda Trumpa opouští další člen. Hlavní stratég Bílého domu a někdejší šéf Trumpovy volební kampaně Steve Bannon v pátek skončí ve...  celý článek

Španělští policisté zastřelili ve městě Cambrils pětici teroristů, kteří...
Čtyři teroristy v Cambrils zastřelil jediný policista, je v péči psychologa

Pětice útočníků chtěla v noci na pátek vraždit v katalánském městě Cambrils. Čtyři z nich zlikvidoval jediný příslušník katalánské policie. Informoval o tom...  celý článek

Test severokorejské mezikontinentální střely Hwasong-14 (4. července 2017)
Američané hádají, kolik má Kim atomovek. Prostě nevíme, přiznávají

Mezi americkými experty panuje značná nejistota ohledně rozsahu severokorejského jaderného arzenálu, upozornilo AP. Podle zpravodajských služeb má režim k...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.