Soud muže ve středu zprostil viny z podílu na katastrofě, osmasedmdesátiletý řecký kapitán lodi Apostolos Manguras dostal nicméně devět měsíců za vážné neuposlechnutí rozkazu, když s lodí odmítl zamířit na otevřené moře. Do vězení však vzhledem ke svému vysokému věku nenastoupí.
Podle rozsudku, který přečetl soudce Juan Luis Pía, není s jistotou možné určit přesnou příčinu havárie. Na vině byl však podle verdiktu především "špatný stav a nedostatečná údržba" plavidla starého 26 let. Soudce prohlásil, že část viny leží na soukromé společnosti, která vydala tankeru povolení k provozu.
Trojici mužů obžalovaných ze zavinění katastrofy přitom hrozily vysoké tresty, řeckému kapitánovi a strojníkovi až 12 let vězení. Pro tehdejšího zástupce španělské námořní plavby Josého Luise Lópeze-Sorse prokurátor žádal pět let.
Nehoda lodi byla před 11 lety největší ekologickou katastrofou v dějinách Španělska. Do moře vyteklo přes šedesát tisíc ropy, což způsobilo škodu vyčíslenou na 4,4 miliardy eur (zhruba 120 miliard korun). V ropné skvrně pak uhynuly desítky tisíc mořských ptáků.
Kapitán Manguras vždy vinu na katastrofě popíral, neboť prý nebyl podrobně informován o špatném stavu plavidla. Loď provozovaná řeckými rejdaři byla stará 26 let a u španělských břehů z ní 13. listopadu 2002 začala unikat ropa. Španělé ji nechali odtáhnout na volné moře, kde se 19. listopadu plavidlo rozlomilo a potopilo.