Veškeré přístroje letounu až do pádu pracovaly podle expertů leteckého výboru normálně. Pilotům letadla se na první pokus nepodařilo standardně zvládnout přistávací manévr a rozhodli se přistání zopakovat, uvádí zpráva s odvoláním na data získaná z černých skříněk.
Spustili motory na plný výkon a snažili se prudce zvýšit letovou hladinu. Při tom však stroj ztratil rychlost, kterou se posádka snažila znovu získat prudkým klesáním. Ve výšce 700 metrů se klesání změnilo ve střemhlavý let a Boeing pod úhlem 75 stupňů a v rychlosti 450 kilometrů za hodinu narazil do země.
Od zahájení pokusu o druhé přistání do havárie uběhlo 45 sekund, uvádí experti. Žádné poruchy palubních systémů ani pohonných agregátů nebyly při první předběžné analýze odhaleny. Posádka při pokusu o přistání vypnula autopilota a řídila manévr ručně.
Letadlo Boeing 737-500 provozované regionálními aerolinkami Tatarstan letělo do Kazaně z Moskvy. Bylo 23 let staré, aerolinie Tatarstan ho jako sedmý majitel zakoupily v roce 2008. Při katastrofě zahynulo šest členů posádky a 44 pasažérů, včetně dvou dívek ve věku 11 a 15 let a dvou cizinek, Britky a Ukrajinky.