Hasiči otestovali ochranu metra A

  • 17
Praha - Protipožární ochrana funguje bez problémů na celé trase A a žádné nebezpečí nehrozí. Hasiči to oznámili po zatěžkávací zkoušce nově opravených stanic metra Malostranská a Staroměstská. Ve čtvrtek se tak poprvé od povodní otevřou tyto poslední dvě stanice trasy A, kterými soupravy dosud jen projížděly.

"Testy protipožárního zabezpečení dopadly dobře. Vše je v pořádku a nebude proto nutný stálý požární dozor," řekl iDNES šéf hasičů DP Metro Michal Wowesný.

Hasiči museli od srpna hlídat ve stanicích Nádraží Holešovice, Florenc a Můstek. Důvodem bylo poškození protipožárního systému po povodni.

"Na Můstku jsme skončili v pátek, poplachové systémy fungují. Ostatní stanice byly v pořádku už před Vánocemi," podotkl Wowesný.

Podle něj byly zpočátku problémy s dodavetelem systémů. "Dodávky požární ochrany jsme nakonec dostali, takže ve stanicích, které se uvádějí do provozu, už vše funguje. Ještě uvidíme, jak to dopadne na trase B ve stanicích Můstek, Náměstí Republiky a Florenc, které se otevřou koncem ledna," dodal šéf hasičů.

Stanice Malostranskou a Staroměstskou už sice Dopravní podnik vyčistil před několika dny, přesto tady metro pořád ještě zastavovat nemohlo.

"Záleželo na tom, kdy opět pojedou schody. Dodavatelské firmy až teď řekly, kdy budou eskalátory fungovat. Byla to totiž náročná oprava," uvedla mluvčí Dopravního podniku Michaela Kuchařová.

Dodala, že by se čtvrtečním otevřením neměl být problém. "Všechno zatím stíháme," řekla iDNES.

Jinak se bude jezdit i nad zemí
Zároveň s otevřením celé trasy A se od soboty 18. ledna změní povrchová doprava. Začne jezdit staronová linka 20 po své bývalé trase Divoká Šárka - Dejvická - Podbaba. Naopak zrušena bude mimořádná linka číslo 31.

Linka 1 z Petřin se ze zastávky Vápenka prodlouží na obratiště Spojovací, kde končí. Na původní trasu se vrátí linka číslo 4 a provoz tramvají číslo 6 bude obnoven na trase Smíchovské nádraží - Radošovická.

Na 'béčku' se stále pracuje
Horečně se pracuje ještě na trase B, kterou povodně nejvíc zasáhly. Díky tomu nabízí metro nezvyklý pohled, spíš jako do krápníkové jeskyně, mezi stanicemi Palmovka a Invalidovna. Bohužel jen pro povolané.

Podzemí tu vypadá skoro jako krasová jeskyně, protože dělníci tady museli vyhloubit díru shora, aby se odtud dala za plného provozu vynášet suť a nepořádek.

"Zčásti tam zatéká a hlavně se tu sráží vlhkost, takže v mrazech voda nad kolejištěm a v kolejišti zamrzá. Nedá se ale nic dělat. Jinak to vyřešit nešlo a toto řešení - otevřít metro shora - se v tomto případě samo nabízelo," tvrdí mluvčí.

"Druhým řešením totiž je, že bychom kvůli vývozu suti museli dělat výluky na trase, a to by zbytečně obtěžovalo cestující," řekla Kuchařová.

Na trase B stále ještě nefungují stanice Národní třída, Můstek B, Náměstí Republiky, Florenc B, Křižíkova a Invalidovna.

Celá trasa by měla podle Dopravního podniku fungovat z konečné na konečnou v polovině února.

Dělníci dokončují úklid stanice metra Malostranská na trase A. (14. ledna 2003)

,

Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video