Nápad se zrodil v hlavách amerických poradců strany z firmy PSB a ve straně ho teď prosazuje Jiří Paroubek. Naopak členové z něj nadšení nejsou. Bojí se totiž, že Pražany budou telefonáty spíše obtěžovat.
MF DNES má k dispozici manuál, který v těchto dnech dostávají na speciálních předvolebních setkáních řadoví členové.
Za úkol mají obvolat během následujících dvou měsíců 250 tisíc domácností a ptát se, koho chtějí volit. Pokud dotázaní odpovědí, že ČSSD, zanesou jejich jména do databáze pro podzimní komunální volby. Když řeknou jinou stranu, mají se rozloučit a zavěsit. A pokud odvětí, že ještě nevědí, zavolají jim těsně před volbami znovu.
Kvůli "volací" kampani zřídí vedení ČSSD speciální call centrum, pravděpodobně v pražských Dejvicích. A straníci dostanou za službu ČSSD 70 korun na hodinu. Volat budou ve čtyřhodinových směnách. Přihlásit se může každý, ale pod jednou podmínkou: nesmí mít vadu řeči.
Oficiálně nechce Paroubek megalomanský plán ještě úplně potvrdit. "Jsou to zatím jen úvahy," uvedl.
Podle manuálu však kampaň začne už příští pondělí a 28. a 29. března usedne za stolek v call centru i celé grémium ČSSD. "Jestli budu postaven do služby, tak samozřejmě budu telefonovat," reagoval v pátek Paroubek na přímý dotaz. A připustil také obavy stranických kolegů. "Tak určitě to někoho obtěžovat bude, ale my budeme volat těm lidem, kteří se nám sami přihlásí, že mají zájem o informace.
Za poslední dny se v Ústeckém kraji přihlásily dva tisíce lidí," tvrdí Paroubek. Podle šéfredaktora odborného časopisu Marketing & Média Daniela Köppla může tento americký model mnoho lidí naštvat. "Strana se asi stane i terčem komentářů. Ale má to velkou výhodu, osloví voliče osobně. Ti budou mít pocit, že se o ně někdo zajímá," myslí si Köppl.
Podobně voliče kontaktoval v roce 2002 tehdejší šéf ODS Václav Klaus. Tedy lépe řečeno jeho hlas ze záznamníku. U voličů však narazil, a kampaň proto zastavil.