Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Gruzínská opoziční televize Imedi zastavila do voleb vysílání

  9:04aktualizováno  9:04
Největší gruzínská televize Imedi, která během nedávných protestů proti exprezidentovi Saakašvilimu dávala prostor opozici, přerušila do lednových voleb vysílání. Spoluvlastník kanálu a Saakašviliho vyzývatel Badri Patarkacišvili navíc obvinil gruzínské úřady, že usilují o jeho život.

Opoziční televize Imedi nevysílá na protest proti politickým tlakům proti ní. | foto: Reuters

Televize Imedi přestala poprvé vysílat 7. listopadu večer poté, co policie brutálně rozehnala opoziční demonstraci, která žádala rezignaci tehdejší hlavy státu Saakašviliho.

Policisté podle svědků vtrhli do sídla stanice a zničili či odnesli část vybavení. Gruzínské úřady obvinily Imedi, že během protestů vyzývala k násilnému svržení moci, což stanice i její majitelé popřeli. Znovu vysílat začala až 12. prosince.

Chtějí mě zabít, říká protikandidát
Podle ředitele televize Bidziny Baratašviliho ale účast jejího spoluvlastníka v boji o post prezidenta země neumožňuje stanici dále nezávisle vysílat. "Když vezmeme do úvahy extrémně napjatou politickou situaci a zapojení Imedi do tohoto procesu, vedení se rozhodlo zastavit vysílání nejméně do doby po volbách," vysvětlil dnes agentuře AFP.

Imedi vlastní americká mediální skupina News Corp., patřící Rupertu Murdochovi, spolu s nejbohatším gruzínským podnikatelem a Saakašviliho odpůrcem Badrim Patarkacišvilim.

Patarkacišvili žije převážně v Londýně a dnes podle agentury AP oznámil, že vlastní nahrávku, na níž je údajně zachycen pracovník gruzínského ministerstva vnitra žádající jednoho z vůdců čečenských povstalců o jeho zavraždění v britské metropoli.

"Jsem přesvědčen, že mě chtějí zabít. Vědí totiž, že jsem jediná osobnost, která by mohla být prezidentem Gruzie..., a jsou ochotní udělat cokoli, aby tento problém odstranili," doplnil Patarkacišvili, jehož spolupracovníci prý již tuto nahrávku předali britskému Scotland Yardu.

Saakašvili v listopadu odstoupil, aby se v lednu mohl ucházet o znovuzvolení. Jeho odpůrci ho obviňují z korupce a špatného hospodaření, což však on odmítá. Zemi dočasně vede předsedkyně parlamentu Nino Burdžanadzeová.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lidé před Pražským hradem protestovali proti Zemanovi a Babišovi. (17. října...
Česko není Zeman, nechceme za premiéra agenta, protestovali lidé u Hradu

Nesouhlas s politikou prezidenta Miloše Zemana a předsedy ANO Andreje Babiše byl hlavním tématem demonstrace s názvem Pánové, končíme!, která se v úterý večer...  celý článek

Inzerce TOP 09 na titulní straně pražského deníku Metro (17. října 2017)
TOP 09 varuje v závěru kampaně fiktivními zprávami o Klausovi i Babišovi

Přesvědčit voliče ještě na poslední chvíli fiktivními zprávami o soupeřích se rozhodla opoziční TOP 09. A tak si v Praze čtenáři deníku Metro mohli v úterý na...  celý článek

Na nákup vyrazí místní jedině s klíčem nebo čipem.
V Karviné uzavřeli blok domů v ghettu mřížemi, lidé chtějí být v bezpečí

Domy jednoho z vnitrobloků ve vyloučené lokalitě v Karviné obklopil plot a brány. Kdo tu nebydlí, ulicí G. Preissové už neprojde. Podle společnosti, která domy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.