Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

YouTube předstihl televize, chlubí se Google. Manipuluje, tvrdí asociace

  21:03aktualizováno  21:03
Česká pobočka internetového gigantu Google si vysloužila ostrou kritiku po zveřejnění průzkumu, který ukazoval, že internetový portál YouTube už u mladých předstihl ve sledovanosti běžné televize jako TV Nova či Primu. Konkurenti i společnosti zabývající se průzkumem mediálního trhu Google obratem obvinili z manipulování s daty a neprofesionality.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Reuters

Google své závěry o popularitě YouTube mezi uživateli do 35 let opřel o průzkum společnosti TNS Aisa, která však hned v pátek popřela, že by její průzkum vedl k těmto závěrům. Podle TNS Aisa se srovnání sledovanosti televizí a YouTube spolu s porovnáním s daty z jiných zdrojů nezakládá na výsledcích jejich studie.

„Z výzkumného hlediska není přípustné slučovat bez dalších metodických úprav data z rozdílných zdrojů a rozdílných výzkumů, které byly prováděny různými metodami a na různých vzorcích,“ uvádí ve zprávě šéf české pobočky TNS Aisa Bronislav Kvasnička.

Kromě TNS Aisa označila výsledky za nepravdivé i společnost Mediaresearch, která se také zabývá českým mediálním trhem. „Sdělení obsažené v tiskové zprávě považujeme za neprofesionální a zavádějící," uvedla stručně předsedkyně představenstva společnosti Tereza Šimečková.

Proti závěrům Googlu se ohradila i Asociace televizních organizací (ATO), když společnost obvinila z hrubé manipulace s daty. „Zpráva neváhá porovnávat deklarace s měřením, ignoruje odlišné cílové skupiny obecné televizní a internetové populace a porovnává tak naprosto neporovnatelné," rozčiluje se ve svém prohlášení ATO.

To, co rozčílilo český mediální trh, byla čtvrteční zpráva Googlu, že internetový portál YouTube se stal kanálem s největším zásahem na českém televizním trhu. „Způsob, jakým lidé konzumují video obsah, prošel výraznou změnou. Proto je tak důležité udržet krok se svými zákazníky jak v komunikaci, tak v budování značky. Právě YouTube, který se svým zásahem vyrovná největším televizním kanálům v Česku, umožňuje velmi efektivně přizpůsobit relevantní sdělení konkrétním uživatelům a zároveň je aktivně vtáhnout do děje,“ uvedla ředitelka pro spolupráci s agenturami v českém Googlu Vanda Wolfová.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.