Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

YouTube předstihl televize, chlubí se Google. Manipuluje, tvrdí asociace

  21:03aktualizováno  21:03
Česká pobočka internetového gigantu Google si vysloužila ostrou kritiku po zveřejnění průzkumu, který ukazoval, že internetový portál YouTube už u mladých předstihl ve sledovanosti běžné televize jako TV Nova či Primu. Konkurenti i společnosti zabývající se průzkumem mediálního trhu Google obratem obvinili z manipulování s daty a neprofesionality.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Reuters

Google své závěry o popularitě YouTube mezi uživateli do 35 let opřel o průzkum společnosti TNS Aisa, která však hned v pátek popřela, že by její průzkum vedl k těmto závěrům. Podle TNS Aisa se srovnání sledovanosti televizí a YouTube spolu s porovnáním s daty z jiných zdrojů nezakládá na výsledcích jejich studie.

„Z výzkumného hlediska není přípustné slučovat bez dalších metodických úprav data z rozdílných zdrojů a rozdílných výzkumů, které byly prováděny různými metodami a na různých vzorcích,“ uvádí ve zprávě šéf české pobočky TNS Aisa Bronislav Kvasnička.

Kromě TNS Aisa označila výsledky za nepravdivé i společnost Mediaresearch, která se také zabývá českým mediálním trhem. „Sdělení obsažené v tiskové zprávě považujeme za neprofesionální a zavádějící," uvedla stručně předsedkyně představenstva společnosti Tereza Šimečková.

Proti závěrům Googlu se ohradila i Asociace televizních organizací (ATO), když společnost obvinila z hrubé manipulace s daty. „Zpráva neváhá porovnávat deklarace s měřením, ignoruje odlišné cílové skupiny obecné televizní a internetové populace a porovnává tak naprosto neporovnatelné," rozčiluje se ve svém prohlášení ATO.

To, co rozčílilo český mediální trh, byla čtvrteční zpráva Googlu, že internetový portál YouTube se stal kanálem s největším zásahem na českém televizním trhu. „Způsob, jakým lidé konzumují video obsah, prošel výraznou změnou. Proto je tak důležité udržet krok se svými zákazníky jak v komunikaci, tak v budování značky. Právě YouTube, který se svým zásahem vyrovná největším televizním kanálům v Česku, umožňuje velmi efektivně přizpůsobit relevantní sdělení konkrétním uživatelům a zároveň je aktivně vtáhnout do děje,“ uvedla ředitelka pro spolupráci s agenturami v českém Googlu Vanda Wolfová.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ivan Hanuš obdržel v Pelhřimově certifikát.
Rekordní putování dopisu má pokračování, tentokrát přišel z Ruska e-mail

Příběh nejdéle doručované poštovní zásilky v České republice pokračuje. Ivanu Hanušovi se ozvala neteř ruské lékařky, která před více než 28 lety poslala jeho...  celý článek

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Bývalého šéfa Akademie věd Jiřího Drahoše přišla na setkání s dobrovolníky ve...
Drahoš v námořnickém tričku děkoval za 78 321 podpisů pro boj o Hrad

„Vítejte všichni na palubě,“ přivítal Jiří Drahoš dobrovolníky, kteří sbírali podpisy, aby se mohl zúčastnit volby prezidenta. Nasbírali jich zatím 78 321. Aby...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.