Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Generální ředitel BBC rezignoval kvůli falešnému nařčení politika

  22:28aktualizováno  22:56
Generální ředitel BBC George Entwistle odstoupil kvůli kontroverzi kolem pořadu, který nepravdivě obvinil bývalého vysoce postaveného politika ze zneužívání dětí. Televize se za to v pátek omluvila a Entwistle už dříve prohlásil, že se pořad vůbec neměl odvysílat.

Generální ředitel BBC George Entwistle | foto: AP

Prestižní zpravodajský pořad BBC Newsnight minulý týden odvysílal reportáž o údajném zneužívání dětí v dětských domovech ve Walesu v 70. a 80. letech, která nepřímo, a jak se později ukázalo nepravdivě, obvinila tehdejšího konzervativního politika Alistaira McAlpinea. Entwistle poté nechal zastavit všechny investigativní reportáže Newsnightu. V sobotu se po rostoucím pobouření rozhodl rezignovat.

"Generální ředitel je také šéfredaktor a v zásadě vzato je zodpovědný za veškerý obsah. A ve světle neakceptovatelných novinářských norem televizního vysílání pořadu Neewsnight v pátek druhého listopadu jsem se rozhodl, že by bylo čestným řešením, abych odstoupil," uvedl Entwistle v prohlášení BBC. Entwistle usedl do čela britské televize 17. září, ve funkci tedy nebyl ani dva měsíce.

Novým šéfem bude Tim Davie

Předseda správní rady veřejnoprávní BBC Chris Patten na adresu reportáže uvedl, že šlo o ukázku "mizerného" novinářství. "Je to bezpochyby jeden z nejsmutnějších dnů mého veřejného života," řekl Patten. Oznámil také, že úřadujícím generálním ředitelem bude Tim Davie, dosavadní ředitel rozhlasového a hudebního vysílání.

Podle agentury AP je BBC "nyní v krizi, protože vysílala tvrzení proti bývalému vysoce postavenému politikovi, které se ukázalo jako chybné". BBC o "nové kauze" referovala před týdnem, aniž přitom politika z dob bývalé premiérky Margaret Thatcherové konkrétně jmenovala. Internetem však už koluje zpráva, že šlo o konzervativního člena Sněmovny lordů Alistaira McAlpinea.

Ten si také v pátek stěžoval, že spekulace poškozují jeho dobré jméno. Přitom údajná oběť svoje tvrzení odvolala. BBC se však omluvila až poté, co McAlpineův advokát společnosti pohrozil soudní žalobou. 

Pro jednu z nejprestižnějších stanic na světě to je nejhorší krize posledních let. Začala v říjnu aférou kolem bývalého moderátora Jimmyho Savilea, který zemřel před rokem ve věku 84 let a patřil k nejznámějším televizním celebritám v Británii. BBC uškodily nejen zločiny, které mu jsou připisované. Především se ukázalo, že vedení opět Newsnightu loni v prosinci náhle zrušilo vysílání téměř hotové reportáže o Savileově údajné pedofilii.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Barcelona truchlí za oběti  teroristického útoku (18. srpna 2017)
Byl to výkřik bláznů, s muslimy problém nebyl, říkají Češi z Barcelony

Podle některých Čechů spjatých s Barcelonou bylo otázkou času, kdy se nějaký útok objeví. Jiné teror překvapil. Problémy s muslimy však v Katalánsku...  celý článek

Stoupenci Jarosława Kaczyńského si ve Varšavě připomínají leteckou tragédii u...
Polská vláda krotí soukromá média. Chce, aby psala v národním zájmu

Polská vláda se chystá zavést nová pravidla pro kontrolu mediálního trhu, která by některé zahraniční vlastníky mohla přimět k odchodu ze země. Omezení...  celý článek

U obce Kleinarl v Salcbursku v důsledku silných dešťů vznikla dvě nová jezera s...
V Rakousku po deštích vznikla dvě nová jezera, bouřka zabila dva lidi

Noční bouřky v Rakousku zabíjely. Dva lidé přišli o život nedaleko města Braunau am Inn v Horních Rakousích, kde se na ně zřítil festivalový stan. V Salcbursku...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.