Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Gay magazín se omluvil Topolánkovi. Jeho výroky unikly vinou prostředníka

  16:47aktualizováno  21:54
V gay klubech a barech se objevilo nové vydání magazínu Lui, které nepřímo zavinilo pád Mirka Topolánka. Výroky, které pronesl při focení pro časopis, ho stály post předsedy ODS. Místo rozhovoru s politikem je v časopise reportáž o kauze. Podle redakce se bulvár dostal k DVD s výroky vinou prostředníka.

Titulní stránka časopisu Lui magazine, kde měl vyjít rozhovor s Mirkem Topolánkem | foto: LUI Magazinepro iDNES.cz

Fotky i známé video s výroky dnes již bývalého předsedy ODS Mirka Topolánka mělo být průvodním materiálem k velkému rozhovoru s politikem. Ten ale nakonec vůbec nevznikl.

"My jsme ten rozhovor skutečně neměli, měl vzniknout po mailu až po focení pana Topolánka, ale na základě té kauzy se vůbec neuskutečnil," vysvětlil šéfredaktor magazínu Jakub Starý.

Redakce místo toho zveřejnila několikastránkový text o celé kauze. V něm se Topolánkovi omluvila a celý průběh focení i okolnosti vzniku videa znovu vysvětlila.

"Mluvil jsem o tom s panem Langerem z ODS a ten plánovanou reportáž vysvětlující celou kauzu schválil," doplnil šéfredaktor. "Doufáme, že se i mezi našimi čtenáři stále najde dost rozumných voličů ODS a že to stranu nepoškodí," dodal.

Umělou kauzu podle redakce vyvolal deník Blesk tím, že otočil význam Topolánkových slov, která pronesl během focení.

Redakce serveru Blesk.cz to ale popírá. "Je až komické, že bychom video nějakým způsobem manipulovali. Celá kauza vznikla na základě samotných výroků pana Topolánka, nikoliv kvůli nějakému překrucování," řekl iDNES.cz šéfredaktor serveru Ivan Hamšík.

Redakce magazínu Lui se s Topolánkem bavila v průběhu focení. Politika požádala, zda si smí průběh natáčet a Topolánek souhlasil. Během tohoto "přípravného" rozhovoru pak Topolánek pronesl kontroverzní názory na církev a české voliče a neobratně se vyjádřil o gayích a Židech.

Za Topolánkův pád může "prostředník"

Za celou kauzu mohou podle Lui magazínu lidé, kteří pro magazín zajišťovali předávání DVD do redakce televize Stream.cz. Materiál totiž skončil u člověka, který shodou okolností pracuje i pro Blesk.

Na co se Lui chtěl ptát
v rozhovoru

* Mirku, jak vypadá program vašeho průměrného dne?
* Byl jste někdy v gay klubu?
* Jaký byl váš největší prohřešek mládí?
* Váš nesplněný dětský sen?
* Jaký byl váš největší průšvih za dob studia?
* Je pro vás v životě důležitá pokora?
* Jaká je vaše nejhorší vlastnost?

"Onen člověk se, z nám neznámého důvodu, domníval, že materiály dostává k jakémukoliv použití a předal DVD do Blesku," vyjádřil se magazín.

Šéfredaktor serveru Blesk ale tvrdí, že převzetí videa od prostředníka bylo domluveno předem přímo s šéfredaktorem magazínu Lui Starým (podrobnější vyjádření viz box pod článkem).

Starý to v reportáži popřel, podle něj Blesk pošpinil dobré jméno magazínu i gayů. "To je však zanedbatelné ve srovnání s tím, jaké důsledky měla tato umělá kauza pro pana Topolánka. Ten přišel o post šéfa ODS a volebního lídra," lituje redakce v článku.

Blesk naopak vyčetl magazínu, že navzdory aféře zveřejnil Topolánkovy fotky. "Není v tom problém, nebyly vytvořeny nějakým paparazzem, pan Topolánek je veřejná osoba. Fotky jej nijak nehaní, usmívá se na nich, proto jsme je použili," řekl Starý.

Redakci prý chodí po pátečním vydání magazínu kladné ohlasy. "Celé se to uklidnilo, čtenáři nás chválí, že jsme pana Topolánka očistili a vše vysvětlili," uzavřel šéfredaktor.

VYSVĚTLENÍ REDAKCí Lui a BLESk.cz

Přes prostředníka bylo domluveno focení v ateliéru. Stejný prostředník slíbil i zajištění vlastního kanálu na serveru Stream a požádal nás, abychom z focení udělali pár dokumentačních videozáběrů. Nafocené fotografie a videozáznam jsme ještě ve fotostudiu vypálili na dvě DVD. Jedno si vzal náš šéfredaktor a druhé dostal prostředník, který měl zajistit sestřihání videa pro Stream.cz a doručit vybrané fotografie médiím. Ten pak nechal DVD s videem na recepci pracovníka Stream.cz, který je však shodou okolností i pracovníkem Blesku. Onen člověk se, z nám neznámého důvodu domníval, že materiály dostává k jakémukoliv použití a předal DVD do
Blesku
. Blesk video sestříhal tak, že úplně otočil význam Topolánkových slov a zveřejnil jej na svých stránkách. Se zmíněným "prostředníkem" jsme okamžitě ukončili spolupráci. Tato osoba nedodržela naše instrukce a svým konáním poškodila jak dobré jméno pana Topolánka, tak image našeho časopisu.

Z článku Kauza Topolánek aneb vrtěti psem, Lui Magazine

"Video jsme v žádném případě nijak neukradli ani nezneužili. Nijak jsme se po něm nepídili. Nabídl nám jej ještě před focením samotný magazín Lui a jeho šéfredaktor Starý s tím, že bychom tímto tématem mohli propagovat gay magazín Lui. Sám nám jej ale nepředal, předávka proběhla prostřednictvím jiného člověka."
" Pan Starý o tom, že video máme, věděl. Sám se ještě do článku k videu vyjadřoval. Poté, co se nám ozvala ostatní média, jsme s ním ještě diskutovali, zda jim můžeme video s výroky pana Topolánka poskytnout, s tím ale nesouhlasil."

Šéfredaktor serveru Blesk.cz Ivan Hamšík

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ostrý provoz na dálnici D11 u Hradce Králové (21.8.2017).
Na novém úseku dálnice u Hradce začal ostrý provoz, D11 teď měří 90 km

Silničáři otevřeli před patnáctou hodinou nový tříkilometrový úsek dálnice D11 u Hradce Králové. Stalo se tak 39 let poté, co celé dílo začalo růst od Prahy....  celý článek

Chřipka (ilustrační foto)
Neschopenek přibylo. Nejvíc marodů na pochůzkách kontrola načapala v Praze

Pražané stůňou v průměru o několik dní kratší dobu než lidé v jiných regionech. O to častěji se ale proviní tím, že tráví čas na neschopence venku místo na...  celý článek

David Rath při vynesení rozsudku Nejvyššího soudu v Brně v kauze nezákonných...
K Čapímu hnízdu vypovídali na policii i bývalí hejtmani Rath a Bendl

O dotaci pro farmu Čapí hnízdo, kvůli níž chce policie stíhat šéfa hnutí ANO Andreje Babiše, vypovídali na policii bývalí středočeští hejtmani Petr Bendl a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.