Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Fuksa napodobil Tluchoře, s policií nemluvil. Stálo ho to 20 tisíc

  11:15aktualizováno  11:15
Exposlanec ODS Ivan Fuksa ve čtvrtek odmítl na policii vypovídat jako svědek v kauze údajných trafik. Stejně jako Petr Tluchoř, jenž v kauze figuroval také, dostal pořádkovou pokutu 20 tisíc korun. Při výslechu se Fuksa odvolal na ústavu s tím, že poslanec má právo odepřít výpověď.

Ivan Fuksa ve čtvrtek odmítl na policii vypovídat jako svědek v kauze údajných trafik (archivní snímek) | foto: Jiří Salik Sláma, MAFRA

Exposlance ODS Tluchoře, Fuksu a Marka Šnajdra údajně podplácel bývalý premiér Petr Nečas. Výměnou za lukrativní posty ve státní správě mu podle obžaloby měli přestat dělat potíže v Poslanecké sněmovně, konkrétně při schvalování vládního daňového balíčku. 

Pokutu ve stejné výši dostal už v úterý bývalý poslanec ODS Petr Tluchoř, který v kauze rovněž odmítl vypovídat, byť stejně jako Fuksa pouze jako svědek a ne jako obviněný (více čtěte zde). Trestní stíhání celé trojice bylo s odvoláním na poslaneckou imunitu loni v červenci zrušeno Nejvyšším soudem (více zde).

Všichni tři bývalí zákonodárci v případu vypovídali už dříve, ale právě jako obvinění. Po změně jejich procesního postavení je nyní vyšetřovatelé musí vyslechnout znovu jako svědky. Tluchoř vypovídal v úterý, Šnajdr ve středu. Policie se jich ptala na okolnosti, za jakých se v listopadu 2012 vzdali mandátu. Některé dotazy nezodpověděl ani Šnajdr, tomu však vyšetřovatelé sankci neuložili.

ODS podala kvůli stíhání Nečase ústavní stížnost

Faktem je, že Šnajdr byl v prosinci 2012 zvolen předsedou dozorčí rady společnosti Čepro, Fuksa se stal v lednu 2013 členem představenstva Českého Aeroholdingu a vrchním ředitelem pro strategii v tomtéž podniku. Ohledně Tluchoře policejní spis uvádí, že "v důsledku jeho obav z případných následků tohoto postupu mu dosud nebyl poskytnut úplatek v celém rozsahu", a tedy zatím nezískal členství v orgánech společností, v nichž je majoritním vlastníkem stát.

Kauza vedla k pádu Nečasovy vlády, Nečas se kvůli ní zároveň vzdal funkce předsedy ODS. V současné době je v případu obviněn právě Nečas, jeho manželka a bývalá šéfka vládního kabinetu Jana Nečasová či Fuksův někdejší náměstek Roman Boček (více o obvinění Nečase se dočtete zde). Expremiér obvinění odmítl a následně prohlásil, že se mu policie mstí (více čtěte zde).

Občanští demokraté v úterý podali kvůli obvinění Nečase ústavní stížnost, která souvisí s tím, že kauzu dozoruje Vrchní státní zastupitelství v Olomouci. Olomoucké státní zastupitelství totiž uvedlo, že obvinění Nečase má ukázat, čím se má poslanec řídit a zda má mandát vykonávat v zájmu všeho lidu, nebo je přípustné, aby se nechal ovlivnit slibem osobních výhod (více o přístupu Ivo Ištvana čtěte zde).

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Reportér MF DNES s falešným receptem a lékem Hypnogen, který mu vydali v jedné...
Lék na falešný recept sežene každý. MF DNES uspěla ve všech lékárnách

Stačí obyčejné razítko, tiskopis objednaný na internetu a poznámka, že nemáte zdravotní pojištění. Všech deset lékáren, které MF DNES při redakčním testu...  celý článek

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku
Policie odmítla poslancům poslat spis na Babiše kvůli Čapímu hnízdu

Policie zamítla žádost mandátového a imunitního výboru o doručení kopie trestního spisu vedeného na šéfa ANO Andreje Babiše a poslance Jaroslava Faltýnka....  celý článek

ilustrační snímek
Ztráta času i peněz. Nikoho nám neposílejte, žádají firmy úřady práce

Hledat nové zaměstnance na úřadech práce je pro podniky v době rekordně nízké nezaměstnanosti ztráta času i peněz. V dlouhodobé evidenci úřadů zůstávají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.