Oddělení v nové budově v Třebízského ulici příjemně šokuje i přístupem ke klientům. "Příjemný den. Posaďte se prosím. Jste desátý v řadě, obslouží vás přepážky 2 a 3. Budete čekat asi 26 minut," dozví se příchozí z lístku, který mu vytiskne vyvolávací zařízení.
Nový systém si pochvalují řidiči i zaměstnanci. "S minulostí se to vůbec nedá srovnat. Kdykoliv můžu odejít a zařídit si jiné věci. Překvapilo mě i vstřícné chování úředníků," řekla jedna z prostějovských řidiček.
"Lidé už nejsou tak nervózní jako na bývalém inspektorátě," všiml si také vedoucí referátu dopravy prostějovského okresního úřadu Miroslav Nakládal. "Neříkám, že tu nebývají fronty. Hlavně po osmé hodině ráno a po půl třetí odpoledne mohou lidé čekat i hodinu a půl. Když však někdo z řady vypadne, už se nemusí dohadovat, jestli v ní skutečně byl," dodal Nakládal.
O pořízení "organizátora fronty" už uvažuje i olomoucký referát dopravy, kde během prázdnin řidiči museli na vyřízení formalit čekat až tři hodiny.
"Zkoušeli jsme zavést takzvané časovky, které rozdával vrátný. Lidé sem ale začali chodit už ve čtyři hodiny ráno, a tak jsme to zase rychle zrušili. Jediným řešením je vyvolávací zařízení, které se už osvědčilo na referátu státní sociální podpory," míní vedoucí referátu Dieter Sanetrník.
Novinky by se Olomoučané mohli dočkat za dva měsíce, kdy se dopravní inspektorát přestěhuje z Holické ulice do hlavní budovy okresu na třídě Kosmonautů.