Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Policie zabavila Savovovi stamiliony za prodej mediálního impéria

  0:02aktualizováno  0:02
Stamiliony, které policie na začátku června zabavila v případu Octavian, směřovaly přímo ke stíhanému miliardáři Františku Savovovi. Podle informací MF DNES peníze pocházejí z prodeje části nakladatelství Mladá fronta podnikatelům Danielu Křetínskému a Patriku Tkáčovi.

Podnikatel František Savov | foto: archiv F. Savova

Policisté o zabavení 640 milionů korun na bankovním účtu informovali před dvěma týdny. Neupřesnili však, komu peníze patří (více čtěte zde). Podle zjištění MF DNES stamiliony mířily k Savovovi a policie je zajistila údajně na poslední chvíli. Z bankovního konta v Rakousku se měly převést na účet mimo Evropskou unii.

Deník zjistil, že se jednalo o peníze za prodej části vydavatelství Mladá fronta (nemá spojitost s deníkem MF DNES, pozn. red.), který proběhl na konci loňského roku (o transakci jsme psali zde).

Peníze policisté zabavili jako náhradu za údajný daňový podvod ve výši 648 milionů korun, kterého se měl Savov podle vyšetřovatelů dopustit. „V současné době je zajištěn majetek v prakticky stejné výši, jakou by měla činit způsobená škoda,“ řekl deníku mluvčí protikorupční policie Jaroslav Ibehej s tím, že policie zabavila také nemovitosti a další peníze.

Savov však popírá, že by peníze patřily jemu. „Je to smyšlenka policejního informátora, která se nezakládá na pravdě. Jejím cílem je opět poškodit pana Savova,“ řekl MF DNES jeho mluvčí Jan Hrubeš.

Podnikatel, který se dlouhodobě nachází ve Velké Británii, je v kauze Octavian obviněn s dalšími deseti lidmi z krácení daně a z praní špinavých peněz. Proti zahájení stíhání podal ústavní stížnost, kterou soud v únoru odmítl.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.