Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Francouzský rychlovlak TGV se srazil s kamionem, řidič auta zemřel

  10:38aktualizováno  15:54
Na východě Francie havaroval rychlovlak TGV. Na přejezdu u vesnice Tossiat poblíž švýcarské hranice se srazil s kamionem. Řidič auta byl na místě mrtvý, ve vlaku se zranilo 34 lidí. TGV jezdí rychlostí přes 300 kilometrů v hodině, ale na této trati pomaleji.

Souprava jedoucí do Ženevy při nehodě vykolejila. Rozlomený kamion skončil vedle trati. | foto: Robert PrattaReuters

Souprava jela z Paříže do Ženevy a podle rádia France Info při nehodě vykolejila. Kamion úplně rozlomila a odmrštila vedle trati. "Naštěstí jsme nejeli maximální rychlostí," citovalo rádio jednoho z cestujících.

Havárie francouzského rychlovlaku TGV

"Tři lidé jsou zraněni vážně a byli převezeni do nemocnice. Dalších 31 utrpělo lehká poranění a postarali se o ně záchranáři přímo na místě nehody," řekl mluvčí místní samosprávy. "Litujeme smrti řidiče kamionu," dodal.

Příčina této u TGV neobvyklé nehody zatím není jasná. Kamion převážel blíže neupřesněný mimořádný náklad velkých rozměrů. Vjel na přejezd při zdvižených závorách a z dosud neznámých důvodů se zastavil na trati. Závory se zavřely dřív, než stihl odjet. Je možné, že byla porouchaná signalizace na přejezdu. Nebo se kamion mohl náhle dostat do problémů kvůli rozměrnému nákladu.

Podle státní železniční společnosti SNCF, která rychlovlaky TGV provozuje, jela souprava před nárazem
rychlostí kolem 100 kilometrů v hodině a nejspíš brzdila. Po tragédii přijela na místo stovka záchranářů, kteří ošetřili raněné a ostatní evakuovali do obce Tossiat. Odtud mohli jet pasažéři náhradní autobusovou dopravou do cílové stanice, nebo se vrátit do francouzské metropole.

Havárie francouzského rychlovlaku TGVRychlovlaky TGV jezdí ve Francii od roku 1981. První trasa vedla mezi Paříží a Lyonem, dnes už křižují většinu země a jezdí i k sousedům. Nabízejí velmi rychlé cestování, mnoho lidí jimi dojíždí do metropole za prací. Na vysokorychlostních tratích se soupravy TGV běžně pohybují rychlostí přes 300 kilometrů za hodinu, ale na běžných kolejích - což byl dnešní případ - mohou jet pouze jako normální rychlíky.

Letos v dubnu dosáhl TGV rychlostního rekordu, jel 574,8 kilometru za hodinu.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Polonahý prezident Vladimir Putin se na dovolené chlubí jedním ze svých úlovků...
Buď jak Putin, ukaž hruď. Lidé na fotkách napodobují ruského prezidenta

Tisíce lidí se rozhodly vzdát poctu ruskému prezidentovi Vladimíru Putinovi a vyfotit se bez trička. Reagují tak na nejnovější zveřejněné fotografie Putina z...  celý článek

Jednotky Duvdevanu při zatýkání v izraelském Bejr El. (7. října 2015)
Češi cvičili v Izraeli s elitní jednotkou určenou ke krocení Palestinců

V Izraeli tento týden skončilo čtrnáctidenní cvičení speciálních sil izraelské a české armády. Podle listu The Jerusalem Post se konalo na základně Ceelim v...  celý článek

Finští policisté hlídkují před hlavním nádražím v Helsinkách poté, co ve městě...
Ve finském Turku pobodal muž několik lidí, dva zemřeli

Dva mrtvé a šest zraněných si v pátek vyžádal útok ve městě Turku na jihozápadě Finska. Muže, který se na lidi v centru města vrhl s nožem v ruce, policisté...  celý článek

Aston Martin Vanquish 6.0 V12  IHNED
Aston Martin Vanquish 6.0 V12 IHNED

r.v. 2005, naj. 20 920 km, benzín
3 990 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.