Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Francouzský rychlovlak TGV se srazil s kamionem, řidič auta zemřel

  10:38aktualizováno  15:54
Na východě Francie havaroval rychlovlak TGV. Na přejezdu u vesnice Tossiat poblíž švýcarské hranice se srazil s kamionem. Řidič auta byl na místě mrtvý, ve vlaku se zranilo 34 lidí. TGV jezdí rychlostí přes 300 kilometrů v hodině, ale na této trati pomaleji.

Souprava jedoucí do Ženevy při nehodě vykolejila. Rozlomený kamion skončil vedle trati. | foto: Robert PrattaReuters

Souprava jela z Paříže do Ženevy a podle rádia France Info při nehodě vykolejila. Kamion úplně rozlomila a odmrštila vedle trati. "Naštěstí jsme nejeli maximální rychlostí," citovalo rádio jednoho z cestujících.

Havárie francouzského rychlovlaku TGV

"Tři lidé jsou zraněni vážně a byli převezeni do nemocnice. Dalších 31 utrpělo lehká poranění a postarali se o ně záchranáři přímo na místě nehody," řekl mluvčí místní samosprávy. "Litujeme smrti řidiče kamionu," dodal.

Příčina této u TGV neobvyklé nehody zatím není jasná. Kamion převážel blíže neupřesněný mimořádný náklad velkých rozměrů. Vjel na přejezd při zdvižených závorách a z dosud neznámých důvodů se zastavil na trati. Závory se zavřely dřív, než stihl odjet. Je možné, že byla porouchaná signalizace na přejezdu. Nebo se kamion mohl náhle dostat do problémů kvůli rozměrnému nákladu.

Podle státní železniční společnosti SNCF, která rychlovlaky TGV provozuje, jela souprava před nárazem
rychlostí kolem 100 kilometrů v hodině a nejspíš brzdila. Po tragédii přijela na místo stovka záchranářů, kteří ošetřili raněné a ostatní evakuovali do obce Tossiat. Odtud mohli jet pasažéři náhradní autobusovou dopravou do cílové stanice, nebo se vrátit do francouzské metropole.

Havárie francouzského rychlovlaku TGVRychlovlaky TGV jezdí ve Francii od roku 1981. První trasa vedla mezi Paříží a Lyonem, dnes už křižují většinu země a jezdí i k sousedům. Nabízejí velmi rychlé cestování, mnoho lidí jimi dojíždí do metropole za prací. Na vysokorychlostních tratích se soupravy TGV běžně pohybují rychlostí přes 300 kilometrů za hodinu, ale na běžných kolejích - což byl dnešní případ - mohou jet pouze jako normální rychlíky.

Letos v dubnu dosáhl TGV rychlostního rekordu, jel 574,8 kilometru za hodinu.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Léky jsou v Africe k dostání i na trzích. Jejich kvalitu zde však nikdo...
V Africe bují byznys s padělanými léky. Obsahují škrob i nemrznoucí látku

V byznysu s padělanými léky se ročně točí miliardy dolarů. Do oběhu se dostávají hlavně v rozvojových zemích, kde je lidé kupují na trzích. Stále častěji se...  celý článek

Bývalý slovenský ministr hospodářství Pavol Rusko
Slovenská policie zadržela exministra Ruska, měl si objednat vraždu

Slovenská policie zadržela bývalého spolumajitele soukromé televize Markíza a exministra hospodářství Pavola Ruska. Podezírá ho, že si před 20 lety v podsvětí...  celý článek

Americký bombardér B-52 během nízkého průletu nad dráhou mošnovského letiště
Americké bombardéry mají mít stálou pohotovost jako za studené války

Americké letectvo se kvůli napětí se Severní Koreou chystá na možnost, že strategické bombardéry B-52 budou stejně jako v dobách studené války v neustálé...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.