Michel Sapin, ministr pro občanské záležitosti pojmenoval tento krok jako druhou fázi na cestě ke konečné elektronické podobě oficiálních vládních stránek. Toto snažení začalo již v roce 1998. Záměrem bylo převést na webové stránky maximální množství úřední agendy.
Přístup k internetu má přitom dnes dvacet procent francouzských domácností. Šířeji zaměřené stránky s názvem www.service-public.fr fungují již od října 2000. Jsou nápaditě uspořádány, snadno se v nich orientuje a jsou zarámovány vkusnou grafikou. Na stránkách se nacházejí tisíce užitečných informací, komunikace úřadů s uživateli navíc podléhá neustálým zlepšením.
Právě možnost vyplnit daňové přiznání touto cestou a ušetřit si tak velmi vzácný čas, je jednou z nich. Daňoví poplatníci neskrývají uspokojení. "Zní to hodně lákavě," sdělila lyonská obchodnice Marie-Chantal Moussetová. "Pokud lidé opravdu už nikdy nebudou muset trávit hodiny cestou na daňový úřad, bude to vynikající zpráva."
Také ostatní služby, které úřední stránky nabízejí, mohou lidem značně ušetřit čas. Zejména obyvatelé menších obcí, kteří cestovali desítky kilometrů za úředními úkony, cítí zlepšení. Přesto znějí i kritické hlasy.
Na síti už je dostupných zatím 65 procent formulářů. Pro nespokojence je to málo, vzhledem k tomu, že premiér Lionel Jospin po svém nástupu do funkce před čtyřmi lety sliboval rychlejší pokrok. Proces pozdržely především problémy okolo nového zákona o elektronickém podpisu, který byl schválen teprve letos v březnu.