Před 70 lety, 28. července 1945, narazil americký bombardér B-25 do tehdy nejvyšší budovy světa Empire State Building v New Yorku.
Autor: ČTK
Americký bombardér B-25 narazil v husté mlze do východní části mrakodrapu Empire State Building. (28. července 1945)
Autor: Profimedia.cz
Po nárazu letadla do budovy Empire State Building se pod mrakodrapem shromáždily stovky zvědavců. (28. července 1945)
Autor: Profimedia.cz
Pohled z Empire State Building směrem k severu. Uprostřed vidíte mrakodrapy stojící v blízkosti Times Square. Za nimi je vidět řeka Hudson a stát New Jersey.
Autor: Jan Hocek, pro iDNES.cz
Pohled z Top of The Rock k jihu. Kromě obligátního Empire State Building si úplně vlevo všimněte částečně zakryté špičaté věže. Jde o jeden z nejhezčích newyorských mrakodrapů Chrysler Building.
Autor: Jan Hocek, pro iDNES.cz
Noční pohled z "Top of The Rock" na nasvícenou špičku Empire State Building. "Čárka" vlevo od špičky je od reflektoru startujícího letadla, vpravo nedostavěná budova Freedom Tower. Uprostřed vzadu je vidět nasvícený Verrazano-Narrows Bridge.
Autor: Jan Hocek, pro iDNES.cz
Empire State Building
Autor: Ladislav Moc, pro iDNES.cz
USA, new York, Manhattan, Empire State Building
Autor: Profimedia.cz
USA, New York. Vlevo vzadu Empire State Building
Autor: Profimedia.cz
Mrakodrap Empire State Building
Autor: Profimedia.cz
Slavný mrakodrap Empire State Building je politicky korektní. (4.listopadu 2008)
Autor: ČTK
Manhattanský most a Manhattan z Brooklynského mostu. Vlevo dominuje Empire State Building, přesně uprostřed špička Chrysler Building. Chrysler Building patří mezi jeden z nejznámějších symbolů města, hlavně díky svojí charakteristické špičce. Jako první mrakodrap na světě překročil výšku Eiffelovy věže (300 m) a pokořil magickou hranici 1000 stop (305 m). Vyrostl až do výšky 318 m, otevřen byl roku 1930. V dnešní době je 4. nejvyšším mrakodrapem v New Yorku, ale o toto místo se dělí s budovou New York Times Building. Budova je postavena ve stylu Art deco, který byl pro 30. léta typický.
Autor: Jan Hocek, pro iDNES.cz
New York patří k nejfotogeničtějším městům světa. Přinášíme vám tipy na nejzajímavější místa a vyhlídky na Manhattanu, pravém centru této inspirující metropole. Na snímku panorama Manhattanu z terasy "Top of The Rock", vyhlídky na vrcholu GE Building v Rockefeller Center. Toto místo patří k nejoblíbenějším vyhlídkovým bodům v New Yorku. Jižním směrem nabízí asi nejlepší pohled na známý mrakodrap Empire State Building (uprostřed), donedávna nejvyšší budovu Manhattanu. Za Empire State Building se v dálce zvedají mrakodrapy tzv. Lower Manhattanu. Vpravo je vidět řeka Hudson a za ní New Jersey, vlevo East River a za ní čtvrť Brooklynn.
Autor: Jan Hocek, pro iDNES.cz
Jon Rubino pořídil snímek, na kterém dva blesky zasáhly současně v jeden moment dvě nejvyšší budovy v New Yorku - Empire State Building a Freedom Tower. Na fotce vidíte detail blesku, jak udeřil do Empire State Building.
Autor: Profimedia.cz
Americký bombardér B-25 narazil v husté mlze do východní části mrakodrapu Empire State Building. (28. července 1945)
Autor: Profimedia.cz
Rakousko, Salcburk, Hangar 7 - Bombardér B-25 Mitchell, jeden z jeho sourozenců bombardoval v roce 1942 Tokio
Autor: Vratislav Konečný, iDNES.cz
Kolo hlavního podvozku má vyznačenou vzájemnou polohu pláště a disku.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Po přistání kontroluje člen posádky příďový podvozek.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Zrcadlově lesklý B-25 Mitchell roluje po přistání na letišti Mošnově.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
B-25 jako jedno z prvních masově vyráběných letadel na světě mělo příďový podvozek.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Zdvojené ocasní plochy, dvojice motorů a úzký vysoký trup tvoří charakteristickou siluetu B-25. Do trupu za pumovnicí má posádka další vstup přímo z ranveje.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pilotní kabina je celkem těsná. Kromě původních prvků obsahuje moderní přístroje.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Posádka kontroluje letoun krátce po přistání. Třílisté stavitelné vrtule poháněné dvouhvězdicovými čtrnáctiválci musí posádka nejprve prohlédnout.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Po předváděcím letu posádka po předepsaných úkonech okamžitě začala leštit povrch letounu, hlavně od zplodin motoru.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Aerodynamický kryt dvouhvězdicového motoru Wright R-2600 Cyclone
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Výrobní štítek dvouhvězdicového čtrnactiválce Wright R-2600 Cyclone
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Motory Wright R-2600 Cyclone byly proslulé svou hlučností. Použité řešení výfuků výrazně snižuje jejich hlučnost.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Průchod nad pumovnicí do zadní části trupu
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Z pohledu laika se vyráběly typy s prosklenou a neprosklenou přídí (celkem 19 verzí).
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Do prosklené přídě vede od vstupu posádky asi dvoumetrový tunel.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
U bojově nasazených B-25 ukrývala pumovnice často torpéda.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Boční střílny a zdvojené svislé ocasní plochy
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz