náhledy
Zabalení letounů L-159 předcházela zkouška, při níž se technologie testovala na prototypu stojícím venku. Prototyp nicméně už nelétá. (3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA
Generálka motoru by nebyla levná. Motor se musí rozebrat, zkontrolovat lopatky, najít případné trhliny... V Aeru zatím žádný motor na generálku neposílali, ale jen inspekce horkých částí (část kontroly) na prototypu vyšla na půl milionu dolarů. Při dnešním kurzu asi 9,5 milionu korun. (3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA
V montážní hale číslo 3 se kontrolují a modernizují letouny českých vzdušných sil. Ty aktivní, které létají. (3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA
Hlavní úspora obalové technologie podle Aera spočívá v tom, že stroj po technické stránce ztrácí na hodnotě jen zcela minimálně. Na údržbu také stačí méně lidí. Rozhodujícím (tedy nejdražším) prvkem, o nějž je třeba pečovat, je motor. (3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA
„Přebalování“ 36 strojů, které jsou v Aeru zakonzervované, trvalo před rokem od ledna do května. Technici pracovali vždy na více strojích najednou, součástí výměny obalu byly i motorové zkoušky. Příští přebalování čeká alky v roce 2013. (3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA
Alky mají moderní americkou avioniku, což je důvod, proč je Češi nemohou zkoušet prodat kdekoliv ve světě. (3. února 2012, Vodochody).
Autor: Petr Topič, MAFRA
České podzvukové bitevní letouny L-159 si získaly respekt nejen na cvičeních NATO. Udrží krok s americkými nadzvukovými stíhačkami F-16, či dokonce F-18.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Přístrojová deska je osazena dvěma multifunkčními displeji s dvaceti tlačítky a čtyřmi přepínači po obvodu a klasickými přístroji. Pilot L-159 ovládá stroj řídicí pákou a pákou ovládání motoru.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz