náhledy
Stanice Písnice - Koncová hloubená stanice s ostrovním nástupištěm a dvěma povrchovými vestibuly. Hloubka je 8 m pod úrovní terénu. Severní vestibul přiléhá k Libušské ulici a je zároveň orientován do předprostoru areálu "Maskombinátu". Jižní vestibul je situován do severovýchodního kvadrantu křižovatky Libušská a Kunratická spojka, do Územním plánem uvažovaného prostoru dopravního terminálu.
Autor: Metroprojekt
Libuš - zákres do ortofotomapy - Hloubená jednolodní stanice s jedním vestibulem. Hloubka 10 m pod terénem. Stanice je navržena s jedním povrchovým vestibulem orientovaným jižním směrem k podchodu pod Novodvorskou ulicí. Předpokládá se realizace vazby na prodlouženou tramvajovou trať z Modřan. Výstavbou stanice dostane daný prostor zcela jistě nový impuls k investiční výstavbě na volných plochách a pravděpodobně i na plochách stávající zástavby Libuše.
Autor: Metroprojekt
Stanice Nové Dvory - Podzemní ražená jednolodní stanice se dvěma vestibuly a ostrovním nástupištěm. Hloubka stanice 19 m pod terénem. Na jižní konec nástupiště navazují ražené obratové a odstavné koleje směřující ke stanicím Libuš a Písnice a dále do nového depa trasy D. Stanice Nové Dvory je situovaná v diagonále území vymezeném ulicemi Novodvorská, Durychova, Libušská, Chýnovská. Severní vestibul se váže k Durychově ulici, kde je zajištěna přestupní vazba k návazné dopravě, vestibul je koncipován jako podpovrchový, doplněný podchodem pod Durychovou ulicí.
Autor: Metroprojekt
Stanice Nemocnice Krč - Hloubená stanice s ostrovním nástupištěm a dvěma vestibuly. Hloubka zhruba 16 m pod terénem. Stanice je situovaná u křižovatky ulic Vídeňské a Zálesí v přímé návaznosti na hlavní vstup do areálu Fakultní Thomayerovy nemocnice. Dopravně je velice významná přestupní vazba z metra na městské a příměstské autobusové linky. Severní vestibul navazuje na existující podchod pod Vídeňskou ulicí u hlavního vstupu do nemocnice, jižní vestibul směřuje do počátku sídliště Krč.
Autor: Metroprojekt
Stanice Nádraží Krč - Povrchová stanice s bočními nástupišti a dvěma povrchovými vestibuly. Je situovaná částečně na mostní konstrukci, překračující Kunratický potok mezi rychlostní komunikací "Jižní spojkou" a areálem železniční stanice Praha-Krč. Stanice představuje místo jediného přímého kontaktu trasy D se železnicí, konkrétně s důležitou tratí ve směru na Bráník, Zbraslav, Davli a Vrané nad Vltavou. Investiční součástí stanice je podchod pod stávajícím kolejištěm železničního nádraží a rekonstrukce a výstavba dvou nových železničních perónů v délce 170 metrů.
Autor: Metroprojekt
Stanice metra Olbrachtova - Hloubená jednolodní stanice s dvojicí bočních nástupišť, hloubka stanice pod terénem zhruba 14 metrů. Stanice je situovaná pod ulicí Na Strži, jediný povrchový vestibul je umístěn do volného prostoru jihozápadního kvadrantu křižovatky ulic Jeremenkovy, Olbrachtovy a Na Strži.
Autor: Metroprojekt
Stanice metra Pankrác - perspektiva - Jednolodní ražená stanice s bočními nástupišti. Hloubka stanice pod terénem 33 metrů. Je situována v těsné blízkosti hloubené stanice na trase I.C, vzniká tak přestupní uzel. Stanice má přímou přestupní vazbu k východnímu čelu rekonstruované stanice Pankrác metra trasy C novým hloubeným a částečně raženým objektem eskalátorového tunelu. Přímý vstup a výstup do okolního prostoru je zajištěn dvěma nezávislými eskalátorovými tunely, které ústí do plánovaných obchodně administrativních objektů.
Autor: Metroprojekt
Stanice Náměstí bratří Synků - Část stanice situovaná mělce pod stávajícími budovami je atypická dvoulodní ražená, druhá část situovaná mimo budovy je jednolodní hloubená. Hloubka stanice pod terénem cca 11 m. Jižní povrchový vestibul je situován přímo do prostoru náměstí bratří Synků, umožňuje plošnou obsluhu území a přestup na tramvajové linky č. 11 a 18. Severní vestibul je podzemní, podcházející ulici Otakarovu s přímou přestupní vazbou na nově upravené tramvajové zastávky linek č. 6, 7 a 24.
Autor: Metroprojekt
Stanice Náměstí Míru - perspektiva - Ražená jednolodní stanice s ostrovním nástupištěm s přímým přestupem na trasu A. Stanice má dva vestibuly situované k místu vyústění ulice Sázavská na Vinohradskou třídu a k vyústění ulice Sázavská do Francouzské ulice. Hloubka stanice 40 m pod terénem. Bezbariérový přístup na nástupiště trasy D i trasy A zajišťují svislé výtahy, ústící do Korunní třídy, zároveň je tak umožněn přímý přestup z trasy D i z trasy A na všechny tramvajové linky v dané oblasti.
Autor: Metroprojekt
Stanice Hlavní nádraží - zákres do ortofotomapy - Hloubená stanice s ostrovním nástupištěm a dvěma vestibuly. Hloubka zhruba 16 m pod terénem. Jižní vestibul je podchodem pod severním záhlavím Hlavního nádraží propojen s pěším tahem ve Vrchlického sadech a zároveň umožňuje realizovat přímou vazbu na trasu C metra, dále je možné z tohoto vestibulu realizovat pomocí chodby vazbu na podchody pod nástupišti Hlavního nádraží a propojení výtahy na úroveň Italské ulice. Severní povrchový vestibul je situován do jihozápadního sektoru křižovatky ulic Italská a Seifertova.
Autor: Metroprojekt
Provozní úsek metra trasy D
Autor: Metroprojekt
Plánované stanice úseku metra trasy D
Autor: Metroprojekt