"Vedení městské policie zjistilo nedostatky u 36 pracovníků. Je mezi nimi i šest vedoucích zaměstnanců," uvedl ředitel Městské policie Ostrava Zdeněk Harazim.
Systém automatické evidence provozu vozidel byl v dubnu namontován do motoru služebních aut a měl měřit například spotřebu pohonných hmot. Součástí zařízení však bylo i GPS (systém zjišťující polohu na Zemi prostřednictvím družic), z něhož bylo možné zjistit pohyb vozu. Právě GPS ukázalo, že služební vozidla v noci hodiny parkovala na odlehlých místech. V autech si strážníci dokonce přitápěli.
Jednou se dokonce stalo, že strážníci "zaspali", a aby stihli na stanici výměnu služby, zapnuli si výstražný maják a sirénu.
"Strážníci si v noci ulehčovali výkon služby, tím pádem nebyli tam, kde měli a nedělali službu veřejnosti," řekl Harazim. Dva hříšníci už od městské policie odešli, jeden z nich byl vedoucí zaměstnanec.
Dalším strážníkům sebralo vedení osobní ohodnocení nebo jeho část. Někteří dostali také jakousi roční podmínku, v níž se nesmí dopustit žádného pochybení.
čerstvé zprávy na mobilObjednejte si aktuální zprávy iDNES.cz na mobil jako SMS a MMS. Pro klienty O2 do konce srpna zdarma. |