Pak se ale provalilo, že asi 250 jich bylo zfalšováno: obchodníci vykazovali jako pojištěnce lidi, kteří o tom neměli ani tušení. Obchodníkovi stačilo zaplatit za fiktivní klienty ze svého první splátku a získal několikanásobek jako provizi. "Nemohli jsme za to. Podvádělo několik prodejců, v tak velkém množství smluv se riziku nevyhnete," říká šéf Christie Petr Morcinek.
Když se machinace provalily, pojišťovna s Christie ukončila spolupráci. "Na fiktivních smlouvách jsme prodělali deset milionů. Podali jsme trestní oznámení, může jít o podvod," řekl manažer pojišťovny Petr Procházka. Christie je bez peněz, dealerům dluží dodnes provize, klientům slíbené dárky.
V prostorách Christie v Ostravě teď sídlí nová firma CZ Maximus Group. Vedou ji stejní lidé jako Christie, nabízí dál prodej životního pojištění, tentokrát pro IPB Pojišťovnu. "S Christie nemáme nic společného, začínáme od nuly," ujišťuje Petr Morcinek. Pochybnosti nemají ani v IPB: "Víme, že se Maximus transformoval z Christie, víme o její minulosti. O to víc Maximus kontrolujeme a spolupráce je bez problémů," prohlásil ředitel obchodů IPB Pojišťovny Martin Mikulecký.
Jen měsíc dělal prodejce pro Christie Production Petr Polan z Frýdku Místku. Za zkušenost v prodeji pojistek zaplatil nejen penězi, ale i důvěrou svého okolí.
Christie se stala nejúspěšnějším prodejcem pojistek Živnostenské pojišťovny díky dárkům, jež nabízela klientům za uzavření smlouvy: po třetí splátce mobilní telefon, pak nákupní úvěrovou kartu, po roce půjčku z banky.
Když v létě vypověděla pojišťovna Christie smlouvu, octla se firma, vyčerpaná navíc drahou reklamní kampaní, bez peněz a nebyla schopna sliby splnit. Rozzlobeným klientům teď čelí řadoví prodejci. "Lidi, se kterými jsem za Christie uzavřel smlouvu, chtějí mobil po mně, mají mě za podvodníka. Cítím se hrozně," stěžuje si Polan.
Za uzavřené smlouvy přitom nejen nedostal provize, ale naopak se zadlužil. "Bral jsem práci vážně, s kolegy jsme si najali kancelář, nakoupili vybavení, stálo mě to kolem dvaceti tisíc."