Generální ředitel Hamé Babice Leoš Novotný připustil, že jeho firma udělala chybu. "Mohli jsme nakoupit stará víčka s názvem Znojmia, nebo si někdo z našich zaměstnanců ulehčil práci a okurky v zavařovačkách Znojmie opravdu nakoupil. Pokud se to prokáže u soudu, rázně proti takovému člověku zakročím," řekl Novotný.
Firma Hamé Babice má na skladě asi tisíc tun okurek a výrobky Znojmie nepotřebovala. "Jsme velká firma a nekazili bychom si takto své jméno. Investovali jsme padesát milionů do reklamy na své výrobky a nepotřebujeme se přiživovat na jiných," bránil se Novotný.
Velikost firmy Hamé přiměly znojemského ředitele Jiřího Moravce k tomu, aby o případu informoval média. "Řediteli Hamé jsem nejdříve nabídl osobní jednání. Jeho vysvětlení mě ale vůbec neuspokojilo. Hamé používají šroubovací uzávěry, my naopak takzvané Omnia, které byly na sklenicích v supermarketu. Celou věc jsme předali právníkům," uvedl Moravec, podle něhož šlo pravděpodobně o dva kamiony, tedy asi třicet tisíc zavařených sklenic.
Moravec tvrdí, že sklenice se zavařenými okurkami, víčkem Znojmia a etiketou Hamé jsou výrobek Znojmie. "Potvrdily to i laboratorní zkoušky. Navíc číselné označení na víčku, udávající třeba datum spotřeby, je jednoznačně naše, Hamé používá jiné. Také si nedovedu představit, že by na páse v Babicích jeli sklenice s naším uzávěrem a nikdo na to neupozornil."
Spor se může dostat před antimonopolní úřad kvůli neoprávněnému použití ochranné známky Znojmie firmou Hamé, nebo k České potravinářské inspekci pro špatné označení obsahu sklenice. Ten nevyrobilo Hamé, jak je patrné z etikety, ale Znojmia. Svár se může táhnout roky. "V žádném případě nechceme z případu vytěžit nějaké peníze, finanční škoda nám totiž nevznikla. Jde nám spíš o morální zadostiučinění," uzavřel Moravec.