Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČSSD investuje do voleb až 90 milionů, kampaň rozběhne už příští měsíc

  15:56aktualizováno  15:56
Sociální demokraté vyčlenili na případné letošní předčasné volby až devadesát milionů korun. Tuto částku podle nich nepřekročí. Sedmdesát milionů může využít stranické ústředí, dvacet milionů kraje. První billboardy ČSSD se objeví už začátkem příštího měsíce.

ČSSD do předčasných voleb investuje maximálně 90 milionů. Ilustrační foto | foto:  Michal Šula, MAFRA

Kraje však musejí dát polovinu z dvaceti milonů ze svého, uvedli v pondělí zástupci strany. Program její vedení představí 6. září.

Náklady na kampaň před předčasnými volbami, jejichž podmínkou je, že se v úterý poslanci usnesou na rozpuštění Sněmovny, bude strana podle svého místopředsedy pro hospodaření Martina Starce z větší části hradit ze stálého kontokorentního účtu, z menší pak z naspořených prostředků.

Na jakou částku se nakonec vyšplhají, záleží i na krajích, kterým je v základním rozpočtu vyčleněno deset milionů korun. Když je však budou chtít využít, musí ke každé koruně přidat korunu ze svého. Pokud tedy vyčerpají všech deset milionů, dají zároveň deset milionů ze svých zdrojů. Starec je přesvědčen, že kraje využijí všechny peníze.

Výdaje za ústřední i krajskou kampaň bude možné průběžně sledovat na transparentním účtu, o jehož zřízení nyní sociální demokracie podle Starce "intenzivně vyjednává". Do dvou měsíců po volbách pak podle dalšího místopředsedy Milana Chovance, který má kampaň na starost, podá komplexní zprávu o příjmech a výdajích, v níž bude například i přesný počet použitých plakátů a billboardů. Ty se v ulicích objeví začátkem září, řekl dále Chovanec.

Kampaň se zaměří na mladé, na drobné příspěvky není čas

Podle něj se kampaň ponese spíše v pozitivním duchu. Konkrétní poselství voličům strana, která již představila lídry krajských kandidátek, prý ještě finalizuje. "Ještě to testujeme, pilujeme," uvedl Chovanec, který povede ČSSD v Plzeňském kraji, kde je hejtmanem. Největší parlamentní strana přitom podle něj využije i poznatky ze sledování potenciálních voličů v takzvaných focus groups.

Dosud sociální demokraté, kteří jsou favoritem hlasování, hovořili o tom, že se budou snažit voliče oslovit zejména příslibem zastavení hospodářského poklesu a "rozpadu státu". Definitivní volební program podle šéfa ČSSD Bohuslava Sobotky předsednictvo strany schválí a představí 6. září.

Vedení kampaně bude podle Chovance standardní, i když se při něm sociální demokraté chtějí více zaměřit na mladé voliče a větší využití sociálních sítí a elektronických médií. Finance však tímto způsobem od drobných přispěvatelů, jak je běžné v některých zahraničních zemích, strana získávat nechce. V tak krátké kampani, která by měla vyvrcholit volbami 25. a 26. října, na to prý není čas.

Na volební kampaň se připravují i ostatní strany. Například TOP 09 na ni chce dát do 50 milionů korun, lidovci 30 až 35 milionů. ODS zatím žádnou částku neoznámila, komunisté by o ní měli rozhodnout ve čtvrtek. Zatím předpokládají, že se vyšplhá na několik desítek milionů korun.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.