Figurant byl zavěšen v mostní konstrukci a simuloval zranění - vykloubenou ruku a psychický šok. "Záchranáři tedy provedli přímo v konstrukci ošetření figuranta a poté ho spustili na lanech padesát metrů dolů na zem," řekl Kubů.
Historie mostu
Stavbu provedla v letech 1868 až 1870 francouzská firma Cail et comp., první náklad projel přes most při zatěžkávací zkoušce dvacátého srpna 1870. V šedesátých letech 19. století si technický stav mostu na trati Brno-Hrušovany nad Jevišovkou vyžádal jeho výměnu. Pravidelný provoz na novém mostě byl zahájen v roce 1978.
Starý most postupně chátral a po zdlouhavých jednáních rozhodlo nakonec ministerstvo kultury v roce 1998 o kompromisním vyjmutí větší části mostu ze seznamu kulturních památek. Po pondělí 6. září 1999 byla sejmutá torza odvezena. Zbylá část, jeden pilíř s podpěrou a mostním polem, je i nadále na seznamu kulturních památek a je provizorně staticky zajištěna.
Práce spojené se statickým zajišťěním a natíráním torza starého ivančického železničního viaduktu využili ivančičtí hasiči. |