Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

FESTIVAL

aktualizováno 
Promítač, trochu smolař, trochu ňouma, prožije v letošní festivalové znělce postupně osm různých příběhů.
Promítač, trochu smolař, trochu ňouma, prožije v letošní festivalové znělce postupně osm různých příběhů. Osm proto, aby se jediná znělka během deseti dnů neokoukala a aby diváci nikdy předem netušili, která verze je čeká. Promítač proto, že celkové ladění 36. ročníku se zbavuje nablýskanosti a hledá odvrácenou, všední, zákulisní tvář festivalu. Výtvarník Aleš Najbrt a režisér Ivan Zachariáš hlásají. "Konec nabubřelosti a umělé estetiky, po atraktivních slečnách přichází typický ztracenec." Na festivalu tak vyvrcholí hra s tajemstvím, kterou odstartovaly záhadné plakáty s melancholickým pánem v ucouraném plášti. Kdo to je, ptali se lidé - nějaký ukrajinský dělník, bezdomovec? A teprve se znělkou budou zjišťovat - To je přece promítač Eddie. Postavičku z promítací kabiny představuje britský herec Edward Marsan, hrdina snímku Gangster číslo 1. V ušmudlané projekční místnosti, kam ze sálu doléhají zvuky rozličných filmů, od střelby po milostné vzdychání, zažije osm situací jak z němých grotesek. Eddie si rozpéká housky. Eddie si notuje "Rozvíjej se, poupátko". Eddie je zaskočen hromadou vyhřezlého filmového pásu. Eddie je zasažen vycpanou kočkou. Eddie usíná při filmové erotice. Eddie zapomene na cigaretu. Eddie pojídá párky s uvaděčkou. Eddie vystřihuje z filmů okénka s nahotinkami. "Rekvizity, které Eddie používá, vstoupí v grafických symbolech na pozvánky, programy, zkrátka spoluvytvářejí návaznost a logiku výtvarného celku," vysvětluje Najbrt. A Zachariáš doufá, že si diváci Eddieho postupně zamilují a budou se těšit na jeho nové příhody: "Ideální by bylo, kdyby se navzájem vyptávali - Už jsi viděl tu znělku s kočkou? A co říkáš té s párky?" Výtvarné návrhy Aleše Najbrta patří k tradicím festivalu, na loňské znělce se podílel s bratry Cabanovými. Režisér Ivan Zachariáš působí zejména v Londýně a patří k mezinárodní špičce reklamní tvorby - což je zářivý, dokonalý, zcela jiný svět než oprýskaná promítací kabina se stařičkými "mašinami" a umolousaným Eddiem. "Ono se to zdá, ale není to pravda," oponuje Zachariáš. "I styl reklamy se mění. Nablýskané, estetizované věci, co mě už nebaví, zase ustupují, žádá se syrovost, obyčejný život a hlavně nápad."

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Psi jsou nuceni bojovat proti divokým kancům, Indonésie. (24. září 2017)
OBRAZEM: Indonésie stále toleruje „krvavý sport“. Psi musí bojovat s kanci

Na zapískání doběhne pes na kolbiště ohraničené bambusovou hradbou. Davy diváků ho při tom bouřlivě povzbuzují – mnoho z nich si na výsledek klání vsadilo...  celý článek

Ilustrační snímek
Prolomit mlčení. Miliony příběhů o sexuálním násilí zaplavily internet

Během několika dní se na sociálních sítích zapojily miliony žen, ale i mužů do kampaně, jež odhaluje děsivý rozsah sexuálního násilí a obtěžování ve...  celý článek

Na 3,3 milionu dětí v Jemenu trpí podvýživou.
Saúdská armáda blokuje jemenské přístavy. Zemí se šíří cholera a hlad

Situace ve válkou sužovaném Jemenu v posledních měsících eskaluje. V zemi chybí jídlo i základní léky. Velkou měrou k tomu přispívá blokáda Saúdské Arábie,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.