Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

FESTIVAL

aktualizováno 
Promítač, trochu smolař, trochu ňouma, prožije v letošní festivalové znělce postupně osm různých příběhů.
Promítač, trochu smolař, trochu ňouma, prožije v letošní festivalové znělce postupně osm různých příběhů. Osm proto, aby se jediná znělka během deseti dnů neokoukala a aby diváci nikdy předem netušili, která verze je čeká. Promítač proto, že celkové ladění 36. ročníku se zbavuje nablýskanosti a hledá odvrácenou, všední, zákulisní tvář festivalu. Výtvarník Aleš Najbrt a režisér Ivan Zachariáš hlásají. "Konec nabubřelosti a umělé estetiky, po atraktivních slečnách přichází typický ztracenec." Na festivalu tak vyvrcholí hra s tajemstvím, kterou odstartovaly záhadné plakáty s melancholickým pánem v ucouraném plášti. Kdo to je, ptali se lidé - nějaký ukrajinský dělník, bezdomovec? A teprve se znělkou budou zjišťovat - To je přece promítač Eddie. Postavičku z promítací kabiny představuje britský herec Edward Marsan, hrdina snímku Gangster číslo 1. V ušmudlané projekční místnosti, kam ze sálu doléhají zvuky rozličných filmů, od střelby po milostné vzdychání, zažije osm situací jak z němých grotesek. Eddie si rozpéká housky. Eddie si notuje "Rozvíjej se, poupátko". Eddie je zaskočen hromadou vyhřezlého filmového pásu. Eddie je zasažen vycpanou kočkou. Eddie usíná při filmové erotice. Eddie zapomene na cigaretu. Eddie pojídá párky s uvaděčkou. Eddie vystřihuje z filmů okénka s nahotinkami. "Rekvizity, které Eddie používá, vstoupí v grafických symbolech na pozvánky, programy, zkrátka spoluvytvářejí návaznost a logiku výtvarného celku," vysvětluje Najbrt. A Zachariáš doufá, že si diváci Eddieho postupně zamilují a budou se těšit na jeho nové příhody: "Ideální by bylo, kdyby se navzájem vyptávali - Už jsi viděl tu znělku s kočkou? A co říkáš té s párky?" Výtvarné návrhy Aleše Najbrta patří k tradicím festivalu, na loňské znělce se podílel s bratry Cabanovými. Režisér Ivan Zachariáš působí zejména v Londýně a patří k mezinárodní špičce reklamní tvorby - což je zářivý, dokonalý, zcela jiný svět než oprýskaná promítací kabina se stařičkými "mašinami" a umolousaným Eddiem. "Ono se to zdá, ale není to pravda," oponuje Zachariáš. "I styl reklamy se mění. Nablýskané, estetizované věci, co mě už nebaví, zase ustupují, žádá se syrovost, obyčejný život a hlavně nápad."

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Plácneme si? ...takto asi gesto míněno nebylo. Kancléřka Angela Merkelová se...
V září nevolte Merkelovou, apeluje Erdogan na německé Turky

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan vyzval turecké voliče v Německu, aby ve volbách udělili politickým stranám lekci a aby nevolili kancléřku Angelu...  celý článek

Moussa Oukabir na archivním snímku
Hlavní podezřelý: sedmnáctiletý Maročan, který toužil zabíjet „bezvěrce“

Španělská policie považuje za pravděpodobného pachatele útoku v Barceloně sedmnáctiletého Maročana Moussu Oukabira. Policisté po něm stále pátrají. Policie...  celý článek

U obce Kleinarl v Salcbursku v důsledku silných dešťů vznikla dvě nová jezera s...
V Rakousku po deštích vznikla dvě nová jezera, bouřka zabila dva lidi

Noční bouřky v Rakousku zabíjely. Dva lidé přišli o život nedaleko města Braunau am Inn v Horních Rakousích, kde se na ně zřítil festivalový stan. V Salcbursku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.