„Ženy, které získají ty nejlepší fotbalové geny, je budou moci předat příštím generacím ruského fotbalu,“ stálo v reklamě. Odměnou těhotným měly být tři miliony rublů, což je milion korun a doživotní bezplatný přísun fastfoodové produkce.
Kampaň vyvolala protesty ruských feministek a značné části veřejnosti. Kritici si stěžují, že v zahraničí jsou Rusky vydávány za dravé lovkyně nadbíhající svým zahraničním obětem.
Některé články ruských médií ale takovou pověst utvrzují. Podle listu Moskovskij komsomolec se mnoho ruských žen snaží využít fotbalového šampionátu ke chvilkové známosti s cizincem, případně i k vyhledání životního partnera.
„Lsti lásky: ruské krasavice loví zahraniční fanoušky“ nadepsal list svou reportáž.
K seznámení prý využívají Rusky řady metod. Některé se předem na internetu přihlásí do fanouškovských skupin, kde není účast anonymní a podvody nejsou časté. Tam si pak vytipují možného partnera.
Jiné využívají přeplněnost ruských hotelů a nabízejí on-line ubytování, ovšem rovnou s dámskou spolubydlící. Stává se také, že Rusky se hlásí jako dobrovolné pořadatelky, aby se dostaly blíž k fotbalovému dění.
Cíl svého snažení Rusky neskrývají, napsal Moskovskij komsomolec. „Vidět fotbal a navázat také příjemné známosti,“ řekla novinám Moskvanka Ella. Její kolegyně Lena ze Samary byla ještě otevřenější: „Vdát se, samozřejmě“.