Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Fandové škodovek v Běšinech mohli obdivovat i kabriolet „v bílé kůži“

  19:14aktualizováno  19:14
Majitelé více než stovky škodovek si dali o víkendu tradiční sraz v Běšinech na Klatovsku. U některých nablýskaných strojů se zdá, že včera sjely z výrobního pásu, i když ve skutečnosti jsou jejich rokem narození nejčastěji šedesátá až osmdesátá léta minulého století.

A je se na co dívat. První škodovky s motorem vzadu řady 1000 MB, mladší stovky, nezapomenutelná "erka", pak typy 105 až 130, jež ještě v polovině 90. let tvořily nejpočetnější skupinu aut na českých silnicích, takové stroje na srazu škodovkářů převažují. Jen málokterý je ale přesně ve stavu, jak ho v továrně vyrobily ruce dělníků.

Upravená karoserie, motory s vyšším výkonem, sportovní kola a sedadla. Nejen to dokážou nadšenci vyrobit ze sériového auta za několik let. Když se s ním přijedou pochlubit na podobné srazy, auta při přehlídce dolešťují, aby byla bezchybná.

Sraz škodovek Běšiny 2009

S upraveným tmavěmodrým erkem se na srazu představil i Martin Vojík z Plzně. "Je to tátovo auto, ale erko je kutovní vůz a mě chytilo také. Design auta je stoprocentně nadčasový, je to pro nás srdeční záležitost. Nikdy asi nebudeme moc říct: Hotovo, auto je udělaný podle našich představ. Když se člověk kolem něj projde, pokaždé ho napadne, že ještě něco by šlo udělat jinak. Po každém srazu máme spoustu inspirací. Ale záleží na tom, kolik bude peněz a času," říká Martin Vojík.

Že hlavy českých kutilů jsou studnicí nápadů a ruce mají pořád šikovné, dokazují i kabriolety, které dokáží vyrobit fandové z běžných škodovek. Umějí to nejen z felicie. Jeden z unikátních kousků byl vidět i v Běšinech.

Sraz škodovek Běšiny 2009

Z původního Rapidu, který byl pokračovatelem "erka", toho příliš nezůstalo, snad jen tvar vozu. "Naprosto dokonalá práce, něco neuvěřitelného. Kabriolet s interiérem v bílé kůži," obdivovali zvědavci tmavou škodovku.

Majitelé naleštěných vozů mohli přihlásit svá auta nejen do soutěže o nejkrásnější vůz, ale například bojovat o vítězství v kategorii o nejhlučnější auto nebo získat primát s nejlépe hrající zvukovou aparaturou zabudovanou ve voze.

Kromě toho škodovkáři jeli na Klatovsku noční orientační závod a také soutěž se šesti rychlostními zkouškami na uzavřených silnicích.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vězně ve výkonu trestu ve věznici Oráčov na Rakovnicku v těchto dnech...
Vězni dostanou přidáno. Pár stovek jim nepomůže, mají statisícové dluhy

Pracující vězni mají od dubna příštího roku dostat přidáno. Stát věří, že díky tomu ubude těch, které hned po propuštění semelou staré dluhy a vrátí se proto...  celý článek

Pavel Hrůza, unesený Čech z libyjského ropného vrtu Ghaní
Zpravodajci prověřují novou stopu v případu Čecha uneseného v Libyi

Čecha Pavla Hrůzu zajali džihádisté v Libyi před dvěma lety. Před tři čtvrtě rokem dostala společnost, pro kterou Hrůza pracoval jako manažer cateringu,...  celý článek

Bouře na Českokrumlovsku lámala stromy
V noci se přes jih Čech přehnaly bouřky, bez proudu byly tisícovky lidí

Během noci postupovaly od jihu na severovýchod Česka silné bouřky. Několik stovek domácností v jižních Čechách zůstává bez elektřiny. Dodávku energie se do...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.