Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Máme čestná prohlášení, vyvracejí falešné sponzory Zemanovci. Ukázali dvě

  19:16aktualizováno  19:16
Vedení Zemanovců se na pondělní tiskové konferenci snažilo zpochybnit informace MF DNES o tom, že strana uvedla ve finanční zprávě za rok 2010 falešné sponzory. Jako důkaz přinesli prohlášení dvou údajných donátorů Aleny Sýkorové a Jaroslava Modřického. Ti se však od věnování peněz při dřívějším rozhovoru s MF DNES distancovali. Další "dárce" už strana obhájit nedokázala. "Neptali jsme se jich," řekl předseda strany Vratislav Mynář.

Vedení Strany práv občanů se pokusilo vyvrátit odhalení MF DNES o falešných sponzorech strany. (ilustrační foto) | foto:  Dan Materna, MAFRA

Předseda a místopředseda strany Vratislav Mynář a Martin Nejedlý přečetli na mimořádné tiskové konferenci prohlášení dvou údajných sponzorů Aleny Sýkorové z Brna, která údajně straně v roce 2010 darovala 50 tisíc korun, a Jaroslava Modřického z Dolních Louček. Ten podle finanční zprávy SPOZ věnoval 15 tisíc.

"Čestně prohlašuji, že jsem poskytla dar ve výši 50 tisíc korun straně SPOZ," stojí v prohlášení Sýkorové. "Potvrzuji dar 15 tisíc korun v roce 2010," citoval prohlášení Jaroslava Modřického Mynář.

Oba sponzoři se přitom před dvěma týdny, když je MF DNES konfrontovala se sponzorským seznamem SPOZ, od věnování peněz zcela distancovali. Sýkorová i Modřický MF DNES původně řekli, že s darem nemají nic společného.

"Jsem z toho v šoku. Nikdy jsem stranu nesponzorovala. Jsem po rozvodu, samoživitelka. Neměla bych na to," řekla MF DNES Sýkorová. "Nezlobte se, ale nemůžu mluvit. Jak jsem se na seznam oficiálních dárců dostal, to nevím," uvedl tehdy Modřický (více o odhalení MF DNES čtěte zde).

Na otázku, zda oba sponzory k nejnovějšímu prohlášení "přemlouvali", Mynář nic neřekl. Jen se zasmál. "Ano, směji se té otázce," řekl Mynář.

Je to kampaň proti Zemanovi, tvrdí Mynář

Vedení strany SPOZ považuje pátrání MF DNES za kampaň proti Miloši Zemanovi. Ten totiž na stejný tým, který dával dohromady peníze na předvolební kampaň Zemanovců v roce 2010, spoléhá i ve své nynější prezidentské kampani. Mynář se na tiskové konferenci přidal k pátečnímu komentáři Miloše Zemana, který reportáž MF DNES označil za "kampaň německého deníku".

"Musíme se ptát, komu to slouží? Komu to prospívá?" zopakoval v pondělí Mynář. Šéfredaktor MF DNES Robert Čásenský to už minulý týden odmítl. "Miloš Zeman se snaží zamlžit problém své strany. Za černé duše mezi sponzory jeho strany skutečně nemůže ani MF DNES, ani její vlastník," uvedl Čásenský.

Vedení strany na tiskové konferenci nedokázalo vysvětlit, proč se k darům z výroční zprávy SPOZ z roku 2010 nehlásí další dva sponzoři, kteří dárcovství pro MF DNES popřeli. Jsou to důchodci František Cecava a Emil Ludvík. "My jsme se jich neptali. Nemáme důvod se jich ptát," uvedl Mynář.

Třiasedmdesátiletý důchodce František Cecava byl ovšem v šoku, když se minulý týden od MF DNES dozvěděl, že by měl být dárcem 25 tisíc korun do kasy Zemanovy strany SPOZ.  "Tak to tedy ne. Ode mě nic takového nedostali. Jsem důchodce. Nemohl bych si to vůbec dovolit," řekl Cecava, který žije v Předklášteří na Brněnsku.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Andrej Babiš a Jaroslav Faltýnek
Poslanci chtějí od policie celý spis k žádosti o stíhání Babiše a Faltýnka

Poslanci žádají policii, aby mandátovému a imunitnímu výboru poskytla celý vyšetřovací spis ke kauze Čapí hnízdo, v níž chtějí stíhat šéfa ANO Andreje Babiše a...  celý článek

Prostějovská radnice.
Prostějov zůstává bez tajemnice, vítězka tendru se neshodla s primátorkou

Magistrátu v Prostějově se napoprvé nepodařilo obsadit uvolněné místo tajemníka, přestože z výběrového řízení vzešla vítězná kandidátka. Ta porazila další dva...  celý článek

Ústavní soud v Brně nařídil obnovení případu, ve kterém byl odsouzen muž ke...
I ve vazbě má žena po porodu zůstat s dítětem, nakázal Ústavní soud

Ústavní soud předběžným opatřením zasáhl ve prospěch ženy, která ve vazbě porodila a nemohla s dítětem zůstat. Soud nařídil Vězeňské službě, aby přestala...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.