Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

V Hyde parku se falšovaly hlasy ve prospěch vlády, tvrdí sdružení

  14:01aktualizováno  14:01
V televizním pořadu Hyde park docházelo k manipulaci s hlasy diváků často, tvrdí sdružení KohoVolit. Jeho člen zveřejnil seznam devíti podezřelých dílů, ve kterých podle něj docházelo k falšování hlasů především ve prospěch vládních politiků. Česká televize hlasování v pondělí dočasně pozastavila.

Podle sdružení KohoVolit se falšovaly hlasy diváků v pořadu Hyde park často (ilustrační snímek) | foto: Česká televize

Seznam nejvíce podezřelých vysílání zveřejnil Michal Škop. Matematik a programátor stáhl z grafů na webu pořadu počty hlasů a rekonstruoval z nich průběh hlasování. Docházelo prý k přidávání kladných hlasů vládním politikům a záporných hlasům zástupcům opozice. "Tento seznam nemusí být konečný. Bylo by zapotřebí dalších analýz, a to i za použití dalších dat, která má ČT k dispozici, ale odmítá je zveřejnit," uvedl Škop.

Většina vytipovaných dílů se vysílala letos. Podle sdružení KohoVolit došlo dvakrát k ovlivnění hlasování ve prospěch ministra financí Miroslava Kalouska, jednou ve prospěch tehdejšího ministra dopravy Víta Bárty či tehdejšího ministra kultury Jiřího Bessera. Naopak v neprospěch politiků se podle Škopa podezřele hlasovalo v pořadech, kterých byli hosty Jiří Dienstbier (ČSSD) a Vojtěch Filip (KSČM). 

Diváci přes internetové stránky pořadu hodnotili výkon hostů, kdy klikali na "plus" nebo "minus" podle toho, jak se jim vystoupení líbilo. Hlasovat mohli přímo během vysílání i po jeho skončení.

Česká televize v pondělí pozastavila hlasování kvůli podezření ze zmanipulování výsledků ankety ve vysílání s exministrem práce a sociálních věcí Jaromírem Drábkem z letošního 4. října (více o kroku televize čtěte zde).

Další údajné manipulace nechtěla mluvčí ČT Michaela Fričová komentovat. "Dál probíhá důkladná analýza. Máme podezření, na základě kterých zvažujeme další kroky, zatím k tomu nemůžu říct podrobnosti," řekla iDNES.cz. Česká televize nevylučuje, se může jednat o organizovanou snahu zmanipulovat některé ankety.

Škop už dříve poukázal na údajná falšování tím, že sám více než tisíci hlasy zvrátil hlasování ve prospěch šéfa poslaneckého klubu TOP 09 Petra Gazdíka (více čtěte zde).

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Velkokapacitní vepřín na místě bývalého romského koncentračního táboru v Letech...
Prodej vepřína může zhatit malý akcionář, viní firmu z účelových machinací

Vláda v pondělí schválila odkup vepřína v Letech, kde stál za války tábor pro Romy. Do měsíce chtějí politici podepsat s majiteli smlouvu. Jeden z akcionářů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ke kůrovci se přidala vichřice. Z Bruntálska postupně mizí lesy

Místo klidu a čerstvého vzduchu lesní dělníci a těžká technika. V lesích na Bruntálsku se kromě těžby kůrovcového dřeva likvidují škody po vichřici z minulého...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Absolventi medicíny nemohou nastoupit do ordinací, stát hledá nápravu

Stovka absolventů medicíny a zájemců o praktické lékařství nemůže pokračovat v dalším studiu. Znemožňuje jim to novela zákona o specializačním vzdělávání...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.