Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Facka Balvínovi může být přestupek

  16:12aktualizováno  16:12
Redaktor České televize Marek Wollner před soud nepůjde. Pohlavek, který dal v únoru svému bývalému šéfovi Jiřímu Balvínovi, není trestným činem. Státní zastupitelství případ předalo obvodnímu úřadu. Ten bude posuzovat, zda se Wollnerova facka dá hodnotit jako přestupek.

Pokud Balvín nepodá stížnost, je jeho bitka s Wollnerem pro justici definitivně vyřešena.

"Případ posíláme Obvodnímu úřadu pro Prahu 4, aby zjistil, zda jeho jednání nelze posoudit jako přestupek," potvrdila státní zástupkyně Blanka Valsamisová.

Wollnerovi hrozily dva roky vězení
Policie Wollnera obvinila z výtržnictví a ublížení na zdraví a navrhla státnímu zastupitelství, aby redaktora obžalovalo.

Hrozilo mu až dvouleté vězení. Žalobce však ve Wollnerově jednání trestný čin nevidí. Proti jeho rozhodnutí může Balvín, který podal trestní oznámení, vznést stížnost. "Písemně jsem zatím nic neobdržel, tak se k tomu nechci vyjadřovat," reagoval Balvín.

Wollner rozhodnutí zastupitelství přivítal. "Jsem rád, že státní zástupce dal za pravdu mé verzi a toto řešení považuji za fér," uvedl.

Redaktor připomněl, že obvodní úřad bude řešit nejen incident mezi ním a Balvínem, ale i následující rvačku, které se podle Wollnera zúčastnilo asi deset dalších lidí včetně bývalého generálního ředitele ČT.

Redaktor se vrátí na obrazovku
Wollner, který od incidentu z vlastního rozhodnutí nevystupuje na obrazovce, se nyní hodlá co nejdříve vrátit ke své práci.

Incident mezi redaktory ČT a Balvínem se odehrál v únoru po předávání televizních cen TýTý. Konflikt popisovaly obě strany rozdílně.

Rvačka začala bez svědků
Potyčka se strhla na toaletách po předávání cen TýTý. Obě strany podaly o půlnočních událostech v Kongresovém centru rozdílná svědectví.

"Jiří Balvín mě na toaletě osočil, že jsem při natáčení reportáží o cestovní kanceláři Václava Fischera nepostupoval poctivě," říká Wollner. Bývalý ředitel veřejnoprávní televize se tím podle něj dotkl jeho profesní cti.

Potom Balvín údajně vyrukoval s obviněním, že redaktor přijal v dotyčné kauze úplatek. Wollner ho upozornil, že pokud bude tvrzení opakovat, přestane klidně diskutovat a bude svou čest bránit jako muž. Pak do Balvína strčil.

Ve foyeru se do konfliktu připletli redaktoři Filip Černý, Patrik Kaizr a Robert Záruba. "Balvín nenesl žádné zjevné známky poranění," popisoval události večera Záruba.

Balvín však uváděl poněkud jinou verzi. Podle ní ho Wollner zezadu srazil na zem a dal mu pěstí. "Mám poškozené zuby a rozbitá ústa," postěžoval si po lékařském ošetření.

VÍCE O PŘÍPADU
Redaktor Wollner se stáhl z obrazovky
Redaktoři ČT se poprali s bývalým ředitelem

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Povinná výbava je přežitek, míní poslanci. Ministerstvo však změny nechce

Hever, pojistky, rezervní žárovky či kolo. Na silnici jsou často k ničemu, ale když je v autě nemáte, dostanete pokutu. Česko je jednou z posledních zemí...  celý článek

Předseda Nejvyššího soudu Pavel Šámal  (vlevo)  a ministr spravedlnosti Robert...
Pelikán chce změnit dosazování soudců. Ti tvrdí, že to omezí nezávislost

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán se pokouší dva měsíce před volbami změnit systém dosazování soudců. Způsob jejich přijímání je v Česku podle ministerstva...  celý článek

Syrský uprchlický tábor Zátarí v Jordánsku (7. prosince 2014).
Miliony z Česka na pomoc Syřanům v uprchlických táborech v Jordánsku

Další miliony korun z České republiky zamíří na pomoc Jordánsku, kde v uprchlických táborech žije dlouhodobě více než milion lidí. Ti utekli z válčící Sýrie....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.